Avatar billede computer123 Nybegynder
19. juni 2008 - 18:34 Der er 9 kommentarer

Gamer computer

Hej.
Jeg har tænkt mig at købe en ny gamer computer og jeg har fundet en udemærket en inde på fcomputer.dk :

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz
4GB DDR2 PC6400 Ram
RAID-2x250GB Harddisk 7200rpm
ASUS P5N-D nForce 750i/SLI
512MB GeForce 9800GTX
7.1 CH Lydkort/RealTek ALC883
10/100/1000Mbit Netkort
8xUSB Porte & 2x Firewire 400
4x SATA 300 RAID
NZXT Apollo Steel Black Kabinet
48x16x DVD Drev

Min ven siger at Cpuen ikke holder længe og jeg skal have en anden en. Så jeg ville høre om denne cpu passer ind i : intel core 2Quad Q9300 2.5ghz 6mb s-775.'

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Morten Novice
19. juni 2008 - 18:40 #1
den passer fint har den faktisk selv med intel core 2 og han har ret den er noget tør, og den kan ikke holde så langt frem så jeg ville tage den anden.
Avatar billede pc-pro Nybegynder
19. juni 2008 - 21:27 #2
Vis du skal have en God Gamer Computer Så skal du til ComputerCity for at gå denne.
-----------------------------
Athlon 64 5200 DUAL CORE
4096 MB DDR2 ram (2x2048)
640 GB sata harddisk 7200 rpm
Integreret ATI Radeon Xpress 1200
Graphics med op til 527 MB (delt)
Wireless keyboard og optical mus
Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mpbs
Digital DVB-T og Analog tv tuner board
kortlæser.
Microsoft Vista Home Premium
--------------------------------------
Den er billig, nem at bruge, den fylder ikke noget, og det er en rigtig Big Gamer Computer men samtidig er den en Mini Computer!! men kan meget!!

Hilsen. PC-PRO
Avatar billede maejsh Nybegynder
19. juni 2008 - 21:29 #3
kommer vel an på hvad du går efter.. er jo en god processer i sig selv, og kan sagtens køre de nye spil osv.
men ja fremtiden er 4 kerner, så en quard core er mere fremtidssikret, og der bliver flere programmer, spil osv. i fremtiden som udnerstøtter det.
men til den tid hvor der er rigtig god udnyttelse af quad core processere, vil begge disse processere være "uddaterede" hvis du vil spille det nyeste, så på den måde tror jeg det er lidt "lygegyldigt"
Avatar billede maejsh Nybegynder
19. juni 2008 - 21:30 #4
var ikke meget info du gav om den pc pc-pro?!, hvad ram er det, og hvad gfx kort?
vil sige den anden lyder meget mere tiltalende af de 2 computere..
Avatar billede pc-pro Nybegynder
20. juni 2008 - 09:43 #5
Nej Gå ind på ComputerCity og find en computer der inde!!
Avatar billede maejsh Nybegynder
20. juni 2008 - 12:57 #6
lyder til du er sælger derfra? :P
Avatar billede maejsh Nybegynder
20. juni 2008 - 12:59 #7
de har jo slet ikke noget info om de computere de sælger derinde, hvad hardware der er i dem osv.
til en god gamer comp ville jeg personligt ikke gå der ind og kigge. + du kan få meget mere for pengene ved at samle selv
Avatar billede squazz Novice
20. juni 2008 - 13:10 #8
Den computer du selv foreslår har potentiale, dog ville jeg nok vælge at sammen sætte den på en anden måde:
1. Put en Q6600 i den, så meget dyrere er den heller ikke, men ydelsen du får ekstra er genial, jeg har selv en Q6600, og kan kun varmt anbefale det...
2. Væk med nForce, jeg har kun hørt skidt om de bundkort...
3. Vær sikker på at det er 800MHz ram og ikke 667, 667 ram arbejder ikke lige så godt sammen med CPU'en som 800MHz gør...

pc-pro-> lyder meget som om du er sælger... hvordan kan du anbefale et integreret ATI express? Et GFX, der er delt, kører jo over rammene, det betyder dårlig performance når du skal game...
Avatar billede squazz Novice
27. juni 2008 - 11:14 #9
Har du fundet ud af noget computer123?