Avatar billede aikido Nybegynder
19. juni 2008 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ghost 12.0

Vil gerne lave et image af C drevet vha. Ghost 12.0, så det kan lægges over på en pc magen til uden at skulle installere programmer osv. igen.
Er der forskel på, at lave en "Backup" af C og en "Copy" af C?
Har prøvet, at lave en Backup af C. Den lagde, da oss filer, programmapper osv. over, men man kunne ikke åbne nogle af programmerne.
Havde opfattelsen af, at man nemt kunne lave et image/Copy af C, lægge den på en intern/ekstern HD, kopiere den og lægge den på den nye maskine.
Nogen, der har erfaring med dette?
Avatar billede newcommer Nybegynder
23. juni 2008 - 15:36 #1
Forskellen på en backup og et Image er, at med en backup, får du kun filerne med,
de ligger umiddelbart tilgængelige. Med et Image får du udover filerne, også
bootfilerne, som er nødvendige for at boote op. Desuden er et Image pakket, så
man ikke kan se filerne.
Du kan godt bruge et Image til at lægge på en anden PC, MEN kun hvis de har samme
chipset.
Man kan desuden simpelhen lave en klon af harddisken til en anden harddisk. Ved en
klon kommer alt med, og computeren er klar til brug.
Avatar billede newcommer Nybegynder
25. juni 2008 - 16:36 #2
Respons?
Avatar billede aikido Nybegynder
25. juni 2008 - 22:20 #3
Sorry, er ik lige kommet videre. Har været syg et par dage. Vender lige tilbage!
Avatar billede aikido Nybegynder
28. juni 2008 - 19:49 #4
Har lavet en kopi(klon) af af HD og eft.flg. lagt den på en maskine magen til.
Det spiller!
Tak for hjælpen!
Avatar billede newcommer Nybegynder
28. juni 2008 - 20:52 #5
OK! Ja det er skønt med programmer, som kan klone og lave Images:)