Avatar billede babysus85 Nybegynder
19. juni 2008 - 14:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stop alle instanser af et movieclip

Jeg kunne godt tænke mig at bruge bla. gotoAndStop() på alle mine MC 's. Jeg har tænkt mig at lege lidt med antallet af de forskellige MC's, så derfor vil det være skønt hvis jeg kunne få fat i alle instanser af et bestemt MC i stedet for at skulle navngive alle.

Nogle der ved hvordan man gør det?
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. juni 2008 - 14:59 #1
Koder du AS2? Så er din løsning sådan her:

for(var i:String in _root) {
    if(_root[i] instanceof MovieClip) {
        _root[i].gotoAndStop(1); // Denne handling sker på alle movieclips i roden
    }
Avatar billede babysus85 Nybegynder
19. juni 2008 - 21:30 #2
Ja, jeg koder AS2. Men jeg kan ikke får din kode til at virke. Men den kommer ikke op med nogen fejl. Jeg sidder og surfter rundt efter hjælp, men synes ikke jeg kan finde noget.
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. juni 2008 - 21:58 #3
Nu skal du huske på, at min kode KUN virker på de movieclips, der ligger i roden. Hvis du har movieclips inde i disse movieclips, så skal disse have en særbehandling. Denne her kode stopper ALLE dine movieclips på scenen øjeblikkeligt:

StopAll();
function StopAll():Void {
    var Container:MovieClip = arguments[0] == undefined ? _root : arguments[0];
    // Din kode for hvad der skal ske med dine movieclips kan enten stå her...
    for(var i:String in Container) {
        if(Container[i] instanceof MovieClip) {
            // ... eller her. I dette tilfælde har jeg skrevet koden for det her. Brug Container[i] til at tilgå det aktuelle movieclip:
            Container[i].gotoAndStop(1);
            StopAll(Container[i]);
        }
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. juni 2008 - 22:00 #4
Vrøvl! Koden for, hvad der dkal ske med dine movieclips, kan ikke stå der, hvor jeg først har skrevet det, for der er i ikke defineret endnu:

StopAll();
function StopAll():Void {
    var Container:MovieClip = arguments[0] == undefined ? _root : arguments[0];
    for(var i:String in Container) {
        if(Container[i] instanceof MovieClip) {
            // Denne handling sker på ALLE dine movieclips. Tilgå det aktuelle movieclip via Container[i]:
            Container[i].gotoAndStop(1);
            StopAll(Container[i]);
        }
Avatar billede babysus85 Nybegynder
19. juni 2008 - 23:28 #5
Du har fuldstændig ret. Jeg var kommet til at gruppere mine movieclips, og så er de jo ikke direkte i roden sidste gang jeg havde dokumentet åbent, og det havde jeg glemt. Da jeg ophævede denne gruppering, så virkede det med et samme. Smid et svar, hvis du ønsker points. Tak for din tid
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. juni 2008 - 23:35 #6
Spørg igen hvis du får brug for hjælp :)