Avatar billede dougheffernan Nybegynder
18. juni 2008 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA before update, after insert

Har det problem at brugerne IKKE skal kunne navigere væk fra record'en, hvis visse betingelser er opfyldt.
Det går fint med at checke, vise meddelelse og sætte markøren i feltet som skal rettes, men hvis de f.eks. bruger postnavigeringsknapperne på formularen (som SKAL være synlige/brugbare), kan de sagtens navigere til den forrige/næste post! :(

Koden som checker ligger på Form_BeforeUpdate event'en, hvor skal den flyttes til?
Avatar billede mugs Novice
18. juni 2008 - 14:15 #1
Hvis betingelserne for IKKE at kunne flytte, kan du vel bruge denne;

Me.NavigationButtons = False
Else:
Me.NavigationButtons = true
Avatar billede _on_ Nybegynder
18. juni 2008 - 20:04 #2
Hej

Den skal blive der.
Har du prøvet at sætte parameteren Cancel = True, hvis betingelserne ikke er opfyldt.

Mvh
ON
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. juni 2008 - 15:50 #3
On, det har jeg ikke, men tester det i morgen.
Smid et svar.
Avatar billede _on_ Nybegynder
26. juni 2008 - 07:31 #4
Det er ok, Så meget arbejde var der nu heller ikke med det :)

Mvh
ON