Avatar billede ni Nybegynder
17. juni 2008 - 19:32 Der er 12 kommentarer

Kvittering før penge i hæveautomat?

Min kæreste forsøgte at hæve 4.000 kr. for nylig. Pengene kom ikke, men det gjorde kvitteringen. Derefter gik hun så. Senere viste det sig så til hendes store ærgelse, at pengene var blevet hævet fra hendes konto.

Nu siger Jyske Bank, at de på overvågnings videoen kan se, at en person efterfølgende napper pengene. Penge som altså kom efter hun fik sin kvittering (hun husker ikke præcis hvad der stod på kvitteringen desværre og har sågar smidt den ud, ikke så smart)!

Dette er ifølge banken standard procedure; Først kvittering, så penge. Når jeg selv hæver penge, kommer kvitteringen altid EFTER jeg har fået mine penge, men jeg bruger heller ikke Jyske Banks hæveautomater. Er der mon forskel på transaktions procedure fra bank til bank?

Er her nogen der nogensinde har fået deres kvittering før de fik pengene i en hæveautomat? Jeg vil ringe til hendes bank i morgen og høre ad, men det ville være fantastisk hvis der var nogle der med sikkerhed ved om der er forskel fra bank til bank eller fra konto til konto osv.
Avatar billede sascha Nybegynder
17. juni 2008 - 19:37 #1
Mener da at danske banks automater gir kvittering først
Avatar billede ni Nybegynder
17. juni 2008 - 19:41 #2
ok, tak.. "mener", lyder langt fra sikkert. Det ville være rart, hvis nogen med sikkerhed kunne sige det.
Avatar billede jtt Nybegynder
17. juni 2008 - 19:46 #3
Jeg kender kun hæveautomater, hvor først pengene og derefter kvitteringen ( hvis man  ønsker den) kommer.........................

Det være sig i
Danske bank
Handelsbanken
Den Jyske Sparekasse
Brørup Sparekasse
Nordea
BG
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2008 - 20:02 #4
Danske bank giver kvittering først - hvis man siger ja til kvittering vel at mærke. Eller er det omvendt. Har lige hævet for ½ time siden så det er frisk i hukommelsen.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. juni 2008 - 20:20 #5
Hun har netop med kvitteringen mulighed for at læse at der er penge på vej, eller om der er sket en fejl transaktion i maskinen. Maskinen har i givet fald virket 100% jfør video kamera.

Det handler vist ikke om bankens kvitteringssystem, men mere naivitet eller ubetænksomhed fra din kæreste. Selvfølgelig har man tillid til at pengene kommer ud som de plejer - Men jeg tør godt vove at påstå der ikke stod fejl på den seddel, eller det vil danske bank nok også kunne bekræfte.

Vh.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. juni 2008 - 20:21 #6
og for 4K ville jeg lige læse den - eller gemme hvis der stod fejl.

Det er trods alt en kvittering.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. juni 2008 - 20:26 #7
Der flasher forresten af min bedste overbevisning også på skærmen om man skal huske penge og kvittering.. Eller bare kvittering for fejl.
Avatar billede ni Nybegynder
17. juni 2008 - 20:47 #8
hmmmm tak for alle svarene, men det blev jeg ikke så meget klogere af. jitt og john stigers er heller ej enige om Danske Banks transaktionsprocedure.

Et er klart, min kæreste har gevaldigt klokket i det og jokkehensen du har helt ret. Er du gal jeg ville også læse den, men jeg prøver ikke at være for hård ved hende.

Jeg er spændt på at høre Banken ad i morgen, hvis der ikke er nogen her der er 100% sikre på Jyske Banks ATM transaktionsteknikaliteter :)

...det ser ud som om hun er gået fra sine penge ja, ak.
Avatar billede knagen7100 Novice
17. juni 2008 - 21:43 #9
Hvorfor går du ikke i Jyske Bank og hæver. Så er du da helt sikker på hvad der sker.
Avatar billede martin_moth Mester
19. juni 2008 - 10:28 #10
ja, eller hvorfor har du dem ikke bare i kontanter - så slipper du for at hæve ;o)

Alternativt, lad være med at hæve dem, og spare dem op i stedet.

ja, der er mange gode råd ;o)

PS: det kunne jo være, at hun havde brug for dem uden for åbningstiden, havde travlt, eller bare som alle andre stoler på en pengeautomat og synes det er det nemmeste :o)
Avatar billede ni Nybegynder
19. juni 2008 - 11:10 #11
Tak for Jeres svar. Hvordan kommer jeg af med de 100 point?
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
19. juni 2008 - 12:25 #12
ni >> Du beder den/de personer som du mener kom med den rigtige/bedste løsning, om at lægge et svar. I dette spørgsmål kan man jo diskutere om du har fået nogle brugbare løsninger, og hvis ikke det er tilfældet kan du selv lægge et svar.
Derefter markere du den/de personer du vil give point og trykker på accepter