Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
17. juni 2008 - 17:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af ram

Hej...
Jeg spiller meget computer, og min computer har altid kunne spille de bedste spil, men nu er den begyndt og kæmpe med nogle af de nye..

jeg har 1gb ram nu, men vil gerne have 3-4 gb så jeg igen kan spille de store spil..

Men hvilke skal jeg købe? hvilke er de bedste, og passer de alle til min computer?

Jeg ved ikk hvad jeg skal kigge efter, så kunne godt bruge lidt hjælp til at finde de rigtige..

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
17. juni 2008 - 17:25 #1
Ved heller ikk om det er fordi jeg skal have ny processer...?
Avatar billede peet-49 Novice
17. juni 2008 - 17:25 #2
Vi skal vide lidt mere om din computer, navn og type af bundkort
Avatar billede nisseland2002 Nybegynder
17. juni 2008 - 18:00 #3
AMD Athlon(tm)Processer
3200+
2.01 GHz, 1gb RAM

Motherboard chipset: nVIDIA nForce4, AMD HAmmer

Graffikkort: NVIDIA GeForce 7800 GT (256MB)

Er der mere der skal bruges?
Avatar billede lga1993 Nybegynder
17. juni 2008 - 18:26 #4
Er din processor dual core?
Avatar billede lga1993 Nybegynder
17. juni 2008 - 18:33 #5
Jeg synes personligt at Kingston ram virker 100%. Du skal bare lige kigge på de ram der ligger i din computer nu og se hvor mange ben de har og hvad de hedder (fx. PC2-5300 DDR2-667, bruger jeg). Når du nu vil op på 3-4gb ram synes jeg du skal købe nye og smide dine gamle ud og købe et kingston kit, altså 2 ram blokke som arbejder sammen (ikke helt sikker om det er det de gør, men det er bedre). evt. kan du spørge et andet sted om det er bedst at sætte de ens ram blokke i paralel eller serie.. Du kommer nok til at betale 600-800 kr. for 4gb DDR2 ram. Find noget der svarer til det (http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=162816) og du er godt kørende vil jeg være ret sikker på, husk bare at det er ikke sikkert at netop de der ram blokke passer til din computer.