Avatar billede ceec Nybegynder
17. juni 2008 - 15:58 Der er 6 kommentarer

hvor fejler mit script

Hej alle sammen

Jeg er ikke den store asp haj, så jeg håber i kan hjælpe. Jeg får følgende fejlmeddelse i min browser:

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

I linje 12....

Mit script ser sådan her ud:

<%@ Language="VBScript" %>
<%

Option Explicit
dim strSQL,Conn,DBConn,Rs

strSQL = "SELECT Varekode, Pris, Fragt, Lager, Levtid, Link FROM Varedata"
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

DBConn = "DRIVER={SQL Server}; SERVER=<server ip>; DATABASE=<database navn>; UID=<uid>; PWD=<password>; LANGUAGE=Dansk; WSID=DKWeb02;" <-- dette er linie 12 i mit script

Conn.Open DBConn
Rs = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
Rs = Conn.Execute(strSQL)

  While Not Rs.EOF
    Response.Write Rs("Varekode") &";"& Rs("Pris") &";"& Rs("Fragt") &";"& Rs("Lager") &";"& Rs("Levtid") &";"& Rs("Link") & vbCrLf
    Rs.MoveNext
  Wend

  Rs.Close
  Set Rs = Nothing
  Conn.Close
  Set Conn = Nothing

%>

Håber i kan hjælpe - mvh Ceec
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. juni 2008 - 16:33 #1
Ret:
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

til
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Avatar billede ceec Nybegynder
17. juni 2008 - 17:00 #2
Hej spotgun

Det hjalp ikke meget, nu ser fejlen sådan her ud:

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: '[string: "DRIVER=SQL Server; S"]'
Avatar billede sitemaster Nybegynder
17. juni 2008 - 23:22 #3
DBConn = "DRIVER={SQL Server}; SERVER=<server ip>; DATABASE=<database navn>; UID=<uid>; PWD=<password>; LANGUAGE=Dansk; WSID=DKWeb02;" <-- dette er linie 12 i mit script <---- flyt det en linie op så det ser således ud
DBConn = "DRIVER={SQL Server}; SERVER=<server ip>; DATABASE=<database navn>;UID=<uid>; PWD=<password>; LANGUAGE=Dansk; WSID=DKWeb02;"
Avatar billede sitemaster Nybegynder
17. juni 2008 - 23:23 #4
altså DBConn og PWD linierne skal kun være en linie
Avatar billede ceec Nybegynder
18. juni 2008 - 09:36 #5
Hej Sitemaster

Det er 1 linie.....det er blot eksperten som splitter den op.

-Ceec
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
14. juli 2008 - 22:49 #6
Mon ikke det er et par linjer længere nede at den reelt fejler. Jeg vil tro du i hvert fald skal have et "set " foran dine to "rs = creeate...".

Den første linje, hvor du siger "rs = Server.CreateObject(..." mener jeg er overflødig, men ellers skal du i hvert fald lave det om til "set Rs = ...". Når det er objekter man gemmer i en variabel, så bruger man "set variabelNavn = ..." og når det er simple datatyper - så som strenge, så bruger man ikke "set" forrest.