Avatar billede moeller86 Nybegynder
15. juni 2008 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny PC

Hej alle sammen

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er på udkig efter en ny stationær, men har ikke så meget forstand på det, især grafikkort aner jeg ikke noget om. Så hvis jeg skal købe en ny stationær, som skal kunne nyerer spil. Hvad skal jeg så kigge efter? Hvad betyder alle tallene? osv.

Tak på forhånd
15. juni 2008 - 13:52 #1
Hvad har du af $ at trække på ?
Skal det 'bare' være hardwaren (kassen) ? Forstået på den måde at har du SKÆRM, tastatur, mus, ... i forvejen ?
Avatar billede moeller86 Nybegynder
15. juni 2008 - 15:06 #2
Jeg vil egentlig helst bare vide hvilke tal man skal kigge på og hvad de betyder, især når det gælder grafikkort. Synes det er meget forvirrende når det gælder grafikkort.

Jeg har jo f.eks. set i TDC, at man kan købe et helt sæt bestående af harddisk, skærm, tastatur, mus, højtaler til en 4000-6000. ved bare ikke om det er for billigt til alt det der er med.
15. juni 2008 - 15:33 #3
... Bilka, ComputerCity, Elgiganten, (ALDI? / Medion))... har jo også goe' kombinations tilbud en gang imellem ...
Avatar billede moeller86 Nybegynder
15. juni 2008 - 17:37 #4
Men hvad skal man kigge på med hensyn til grafikkort?
15. juni 2008 - 19:20 #5
(Det vil jeg lade andre om at kommentere/svare på...)
Avatar billede machawk Nybegynder
16. juni 2008 - 09:15 #6
hvis du vil have en comp der kan køre de fleste nye spil skal du nok af med lidt mere end en 6000.
jeg vil gerne fraråde en "Out-Of-The-Box computer" med det samme som en gaming computer hvis de ikke er lavet som gaming computetre.
Jeg har selv haft en HP computer som på ingen måde kan køre nogle af de bare lidt mere krævende spil.
jeg kan godt konfiguere en rimelig god gaming computet til en 5-6000, hvis du da selv kan samle den og har en windows til den.

ellers kan jeg tilråde en færdiglavet som:
http://www.prcdata.dk/produkt/gaming-pc-core-2-duo-e8400-2gb-ddr2-500gb-gf8800gt/81889472/
hvis du vil have en god comp med skærm, keybord og mus så skal du nok op oven 8000
Avatar billede maejsh Nybegynder
16. juni 2008 - 19:34 #7
prøv topdata.dk de har nogle ok gode computere til gaming osv.