Avatar billede hathor Nybegynder
14. juni 2008 - 01:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nvidia 7300GS VS. NVIDIA 8400GS - afvikling af CS

Ja. Jeg har en P4 Quad Q6600 2.4 ghz på et asus P5K-SE bundkort, og et PCI-E x 16 Asus NVIDIA GeForce 7300GS.

Jeg spiller lidt CS engang i mellem, og det er det eneste spil jeg spiller. Jeg har 100 FPS når jeg slår anti-aliasing og lodret synkronisering fra. Men når jeg står i en røggranet dropper jeg lige til 25 - 30 FPS.

Specs på NVIDIA GeForce 7300GS er:
GPU Clock Speed 550 MHz
RAMDAC Speed    400 MHz

Specs på NVIDIA GeForce 8400GS er:
GPU Clock speed 459 MHz
RAMDAC speed    800 MHz

Mit spørgsmål er:
Vil jeg kunne køre CS flydende med 8400GS? Uden at skulle slå anti-aliasing og lodret synkronisering? Ville jeg have 100 FPS i en røg-granat?

Hvis ikke, er der nogen der har et bud på det mindste, billigste kort der kunne opfylde ønsket?

Jeg bliver aldrig en mega gamer og jeg gider ikke købe noget der er totalt overkill.
Avatar billede laptopfreak Nybegynder
14. juni 2008 - 08:36 #2
CS kan afvikles på et onboard GFX, så det kan sagtens triller perfekt på 8400GS
Avatar billede Jensen DK Novice
14. juni 2008 - 10:03 #3
Der sker intet ved at man har et overskud på sit grafikkort, slipper måske for at skulle købe et nyt senere.
Avatar billede hathor Nybegynder
14. juni 2008 - 10:47 #4
laptopfreak -> Jeg HAR før i tiden afviklet CS på et onboard GFX, men det var nu ikke særligt godt. Skridtet op til 7300GS hjalp en del, men ikke nok.

Jeg gider ikke gå ud at købe et nyt kort der afvikler lidt bedre, men stadig ikke helt godt nok.

silbidor, jeg accepterer dit svar.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. juni 2008 - 13:27 #5
Ok jeg tror også at du bliver tilfreds.
Avatar billede mash Mester
15. juni 2008 - 04:20 #6
Ang. "lodret synkronisering", kræver det jo at skærm køre 100hz hvis du vil ha 100fps(i det gamle cs).

nu er det det gamle cs og ikke cs:s ?(gamle cs køre 100fps på næsten alle grafik kort uden de store problemer, hvor imod cs:s kræver meget mere).

selvom du har et 8600gt får 60/75 fps hvis lodret synkronisering er til(stadig det gamle cs).
Avatar billede hathor Nybegynder
15. juni 2008 - 13:13 #7
Jeg har en samsung syncmaster 940bw --- den KAN slet ikke køre 100 hertz, kan den?
Avatar billede mash Mester
15. juni 2008 - 16:27 #8
Nej det kan den ikke, men gør ikke noget at køre uden lodret synkronisering, det betyder bare at den ikke venter med at skrive næste billeder til skærmen før den er færdig med det billede den er ved at opdatere.

med få ændringer i cs config kan man køre mere end 100 fps, jeg køre med melllem 250 og 600 fps(giver ikke det store med ser godt ud at tallet er over 100 :P), 1000fps er max hvad den vil være med til.

der er flere ting i config der kan rodes med bla. ex_interp som skal være så lav som muligt, men det kan du finde på google hvad der skal pilles ved, jeg spiller det ikke mere så er lidt rusten med de configs.