Avatar billede xenoxsis Nybegynder
13. juni 2008 - 00:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge en gamer PC?

Hej alle,

Jeg har søgt lidt rundt på nettet efter en gamer PC, og fandt kun en side (mm-vision.dk) hvor jeg har købt min gamle PC, og den går ned hele tiden, så der vil jeg ikke handle igen. Nuvel, jeg er interesseret i det bedste af det bedste, jeg skal kunne køre så meget som muligt, hvis ikke ALT med fuld grafik.

Jeg har hørt meget om at det er billigt at samle sin egen PC, men det ved jeg ikke meget om, men ville stadigt være interesseret, hvis der var nogle gode links derude et sted.

De ting der stod herinde var enten outdatede, eller i en for lav prisklasse til mig. Jeg har 10.000 umiddelbart som jeg er parat til at bruge på den (den skulle jo også gerne kunne holde i et stykke tid). Men hvis det bliver over dette (op til MAKS 20.000) så er det okay, så må jeg tage stilling til det der.

Håber i gider hjælpe lidt.

Mange Tak
Avatar billede mash Mester
13. juni 2008 - 00:40 #1
Nu har jeg leget lidt, det bliver ikke meget hurtiger end det jeg har fundet, men det kan næppe betale sig, da ting i denne verden falder meget hurtigt i pris, den jeg har samlet her er UDEN styresystem og kun et eks.(tingene skal tjekkes igemmen for at være 100% på de køre sammen), og det er i den dyre ende ca. 18000(kan nok findes billiger), nå men her kommer komponenter så:

Intel Core 2 Extreme QX9650, 3.0 GHz Quad, 12 MB

Chieftec 850W, SLI, EPS12V, CM, 140mm, silent

Chieftec Mesh Series, LCX-01, sølv

WD VelociRaptor, 300 GB, 10.000 rpm, 16 MB, SATA

ASUS P5E3 Prem, X48, DDR3/2xGLAN/RAID/1394a/WiFi

Arctic-Cooling Freezer 7 PRO, Soc. 775, 12-20 dbA

Plextor PX-810SA DVD Writer, 18x DL, SATA, sort

Kingston HyperX DDR3, 1800 MHz CL8, 2x 1 GB

ASUS EN9800GX2, 1 GB, HDCP, HDMI, PCI-E
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
13. juni 2008 - 02:11 #2
Kan du så måske finde et system til mig der er rigtig godt og kan betale sig :-)
Avatar billede mash Mester
13. juni 2008 - 12:25 #3
Altså det er jo altid lidt uldent at vejlede med hardware da jeg jo ikke ved hvordan det kommer til at køre selvom jeg finde nogle gode komponenter, mere generalt så er de vigtige ting at få et hurtigt grafik kort, hurtige ram, god cpu og en harddisk som osse er godt med i hastighed.

hvilke spil er det du gerne vil spille, da det har en del at sige(nogle spil kræver en masse mens andre køre fint med et mellemklasse system)

jeg har samlet en pc til en af mine venner eneste krav var at den skulle køre BF2, kom til at koste 4500.- og køre perfect.

jeg er af den mening at man får mere ud af at skifte pc vær 2. år og holde sig i den billige ende.

havde håbet på at andre her på experten ville blande sig lidt, da der nok er nogle der har mere forstand på det end mig.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
13. juni 2008 - 13:35 #4
Ja det havde jeg skam også. Ikke fordi dine råd ikke er gode, men bare for at høre flere muligheder. Altså jeg elsker at spille spil i TOP kvalitet, det er selvfølgelig ikke et krav som sådan men bare rart. Og jeg gider ikke at der kommer et spil imorgen, jeg næsten ikke kan køre.

Så det er lidt svært at sige hvad jeg skal spille. Vil faktisk bare gerne kunne spille så meget som muligt i rigtig god kvalitet, og samtidig også være nogenlunde sikker på at kunne køre det meste i god kvalitet det næste stykke tid.
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
15. juni 2008 - 15:57 #5
hvis du ikke skal samle selv så ville jeg kigge inde på topdata der får man god service og priserne er også ret gode
www.topdata.dk
Avatar billede mash Mester
15. juni 2008 - 16:46 #6
Jeg har prøvet at samle noget her, så efter min mening er bedre end det topdata tilbyder, og er kun lidt dyrere.

den har 4gb ram(du kommer nok ikke til at udnytte over 3gb), et godt grafikkort, 1066 mghz ram, og frem for alt lavet af kvalitet´s komponenter.
for 1500 mere kan der kommet et bedre grafikkort i men er så osse i den dyre klasse.

ASUS EN9800GTX, 512 MB, HDCP, HDMI, PCI-E

Intel Core 2 Quad Q9450, 2.66 GHz, 1333/12 MB

WD Caviar GP, 500 GB, 7200rpm, 16 MB, SATA II

Chieftec Aegis Series, CH-05, sort

Chieftec 650W, SLI, EPS12V, CM, 140mm, silent

ASUS Maximus, X38, 2xGLAN/RAID/1394a

Arctic-Cooling Freezer 7 PRO, Soc. 775, 12-20 dbA

2 * Kingston HyperX DDR2, 1066 MHz CL5, 2x 1 GB

Total m/moms 8.990,00(kan findes billiger på edbpriser)
Avatar billede showsource Seniormester
15. juni 2008 - 21:46 #7
well. service hos topdata har jeg ikke noget tilovers for!
Og hvis den lige skal runde de 20 kilo
http://www.komplett.dk/k/ci.asp?sku=10208

På samme side fås også billigere comps. :O)
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
02. juli 2008 - 02:27 #8
Jeg har helt droppet min idé :) Vil nok hellere reparere og fixe min nuværende. Men i skal have mange tak for svar!