Avatar billede sqgersvar Nybegynder
12. juni 2008 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Rygøvelser i hjemmet?

Hej Eksperter!

Jeg er netop startet på ny job som opvasker, hvor jeg kommer til at stå 7-8 timer i træk, og har derfor oplevet at få rundt i den nedre del af rygge, bl.a. fordi jeg slet slet ikke er vant til at stå så lang tid uden pause, og ville derfor høre, om der var nogle øvelser man kan lave, for at træne sin ryg?
Avatar billede ziron Nybegynder
12. juni 2008 - 12:42 #1
Avatar billede evildoctor Praktikant
12. juni 2008 - 14:29 #2
Se også øvelserne på www.ryg.dk med Paprika Steen som model...
Meget morsomme, og kan evt printes og hænges op på arb så alle kan have glæde af dem :)
Avatar billede ravnemor Juniormester
12. juni 2008 - 17:14 #3
Oveni rygøvelser bør du sørge for at bordet / vasken du står ved er i en ordentlig højde. Men ja det kan være svært at bede chefen om en større ombygning pga din ryg :-)

Sørg dog altid for at rette ryggen når du står, og hvis du er for høj, så spred evt. benene, så komme man lidt ned i højden.

Men bare det at stå eller gå mange timer i træk, er nok til at man kan mærke det i ryggen. Sørg for at sidde ned ind imellem hvis chefen tillader det.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
12. juni 2008 - 17:38 #4
Jeg er lige igang med at kigge linksne igennem

Ravnemor >> Det kan være svært at finde tid til at sidde ned, da der ofte er fuldt hus, og der virkelig er tryk på :s
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2008 - 20:55 #5
Når du står op konstant, skal du have pause 5 min. hver time mener jeg!
Avatar billede f-l-j Nybegynder
13. juni 2008 - 07:34 #6
john stigers---Det er rigtigt, jeg har stående arbejde, og vi har lov til at sætte os 5 min hver time, vi må også godt "spare sammen" og holde nogle længere pauser.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
13. juni 2008 - 14:01 #7
Det er lavet sådan, at hvis jeg skal møde kl 16, så har jeg pause fra kl 15:30-16:00 lidt underligt, men det er åbenbart der min pause ligger, men jeg vil prøve at tage en snak med min chef hvis det forsætter med ondt i ryggen, også efter jeg laver de øvelser i er kommet med, men jeg prøver det lige, og ellers kan det jo være jeg vender tilbage :)