Avatar billede knightdear Nybegynder
21. juni 2001 - 10:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Haster > position eller height på et lag

Halløjsa :o)

Hvordan i alverden kan jeg få en height eller bottom position på et lag i Netscape, når height ikke er sat i laget i forvejen altså <span height=\'???\'> er ikke sat...
Jeg kan hente height i IE med denne
document.all[id].offsetHeight

Men jeg kan ikke få noget til at virke i Netscape :o(

Håber der er en der lige ligger inde med et hurtigt svar :o)

Med venlig hilsen
Dan Larsen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. juni 2001 - 10:36 #1
Du kan kigge på den her Jakoba herinde fra har lavet. Den kan tjekke hvor på f.eks et billede du er - Så er de bare at lave det lidt om.

http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp57415.html
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. juni 2001 - 10:37 #2
Sikke noget vrøvl. Misforstod lige spørgsmålet.
Avatar billede knightdear Nybegynder
21. juni 2001 - 10:40 #3
hmmm.... ja det er en lidt dum metode, hvis man kan hente height eller bottom-pos.  Men det er en løsning :o)
Jeg vil lige vente og se, om der ikke er en der kender et trick, før jeg går i gang med at lave hack i min kode ;o)
Avatar billede knightdear Nybegynder
21. juni 2001 - 10:42 #4
O.k :o) Men det kan dog lade sig gøre ved at hente en position fra et billede i bunden af laget... Men det er temmeligt crappy ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. juni 2001 - 11:04 #5
Avatar billede knightdear Nybegynder
21. juni 2001 - 11:12 #6
Jeg har prøvet alt, fra netscape\'s egen dokumentation, og har læst på lektien det sidste hele døgn ;o)
Men jeg har fundet en, desværre lidt grim, smutvej...
Den består i at hente lagets clipvalues, før jeg sætter dem...
Så kan jeg lave denne: (bottompos - toppos) og så derefter sætte clipping... Desværre resulterer det bare i en masse kode, hvis det skal se ordentligt ud...
<span id=\"mitlag\" style=\"visibility:hide;\">
</span>
(bottompos - toppos)
set clipping
visibility: show
Det er jo noget af en omvej.... men det virker ;o)

Jeg vil lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu, i tilfælde af, en der har et mere brugbart fix, skulle dumpe forbi ;o)

Tak for forsøget nikolajdu :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. juni 2001 - 11:34 #7
Det var samme idé jeg tænkte på - Altså med clipping.
Avatar billede engrob Nybegynder
22. juni 2001 - 13:59 #8
Jeg tror det eneste du kan gøre er noget med
return lag.clip.bottom - lag.clip.top;
men det er måske det du har i forvejen?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. september 2001 - 13:02 #9
hvorn går det her???
Avatar billede knightdear Nybegynder
27. februar 2002 - 15:30 #10
Damn... sidder lige og kigger på åbne spørgsmål... har vist haft forkert e-mail adresse på kontoen.... sorry all... lukker nu :o)
Avatar billede knightdear Nybegynder
27. februar 2002 - 15:31 #11
svar :o)