Avatar billede larksen Nybegynder
08. juni 2008 - 17:55 Der er 15 kommentarer

Opgrader min computer

Hejsa alle

Jeg står i den situation at jeg gerne vil bruge lidt penge på at gøre min computer hurtiger.

Problemet er at jeg ikke ved hvad der bedst kan betale sig og hvilken ting der er gode alternativer

Valget er mellem bundkort eller rammene:

AM2 K9N-SLI (MSI) BUNDKORT - hørt det stinker og ved ikke om jeg vil få bedre ydelse hvis jeg fik et andet i

Har 1GB Kingston ram i - kunne det hjælpe hvis der kom flere ram i?

Håber i forstår //larksen
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 18:02 #1
For bare 500,- kr kan du komme på 4 GB. ram så det ville jeg nok overveje
Avatar billede larksen Nybegynder
08. juni 2008 - 18:09 #2
hmm ok, kan du forklar hvordan jeg så finder ud af hvilken ram som passer til og hvordan det ville forbedre ydelsen ? :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 19:04 #3
Som jeg forstår det har dit bundkort 4 ramsokler og kører med DDR2 ram - at RAM forbedrer ydelsen mener jeg da er alm. erkendt
Avatar billede larksen Nybegynder
08. juni 2008 - 19:53 #4
okay godt nok. Så det er altså kingston DDR2 ram jeg skal købe nogen flere af eller der også der nogen bestemte ting man skal kigge efter ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2008 - 20:24 #5
Hvor får du fra at det er Kingston?
Der findes andre mærker - også af en bedre kvalitet :)

Men...
Hvordan ser resten af din hardware ud?
Hvilket styresystem?
Hvilket antivirus?

Der er andre faktorer end bare ram og bundkort (du har et absolut ok bundkort).
Avatar billede larksen Nybegynder
08. juni 2008 - 20:46 #6
Altså resten er

AMD dual core 4200 x2 eller sådan noget
250GB maxtor
Geforce 7900Gt

Windows xp
Antivirus Avg

Men har besluttet at beholde bundkort. Problemet med Ram er at jeg har ingen ide om hvilken slags det er jeg skal kigger efter, ved kun det er
-DDR2 ram sandsyligvis 3200

spm er bare kan jeg godt købe nogen 4200 ram? hvis ja hvilken og hvadfor nogen ?

:)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 22:04 #7
Ja nu er jeg en særdeles gammel årgang uden de vilde udskejelser på en computer og selv om jeg naturligvis ved at der er ram med ganske fine specificationer (og priser) så har Kingston nu aldrig skuffet mig.
Jeg mener nu at 3200 lyder forkert, jeg tror du skal undersøge om det ikke nærmere er DDR2 400/533/667/800
Og tænk på at uanset hvad du laver er det forældet efter sommerferien
Avatar billede larksen Nybegynder
08. juni 2008 - 22:16 #8
Hvordan undersøger jeg det ? :) er rimelig ligeglad med at det er forældet... min computer er bare blevet meget langsom (ikke virus eller noget) og vil bare trimme den lidt op :)
Avatar billede justrace Novice
08. juni 2008 - 22:36 #9
Nu skal man passe lidt på med det begreb der hedder forældelse. Der er to slags inden for it:

1: Forældet på grund af at der ikke findes brugbar software.
2: Forældet som salgsobjekt i en butik.

I det her tilfælde er det nok en 2'er.

Derudover ville jeg ikke være ked af den maskine.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 22:36 #10
Jeg går ud fra at det er det kort vi taler om http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=321975

Jeg plejer at handle hos http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp - klik på RAM -> klik på faneblad "DDR2 240 Pins"
Avatar billede larksen Nybegynder
09. juni 2008 - 18:21 #11
Okay har fået hjælp af en anden hvor jeg har fundet frem til disse her :) http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233119&searchArea=&Soegeord=TWIN2X2048-8500C5

Er de Gode nok efter jeres vudering ?

(Vil køber 2 af dem)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2008 - 18:45 #12
Har du sikret dig at du kan køre med 2 GB. i hver sokkel??
Avatar billede larksen Nybegynder
09. juni 2008 - 20:02 #13
Hvordan finder jeg ud af det ?  Min ven kiggede bare inde på MSI¨s hjemmeside efter bundkort ovs.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2008 - 20:37 #14
Eftersom bundkortet understøtter 8 Gb ram og der er 4 ramsokler, må man gp ud fra det understøtter 4x2 Gb ram - altså 2 Gb i hver sokkel...
Avatar billede larksen Nybegynder
09. juni 2008 - 22:00 #15
Okay.,, super så jeg går ud fra det passer :)  Smid et svar begge to og få lidt point