Avatar billede justask Nybegynder
06. juni 2008 - 13:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SimpleXML encoding

Hej

Kan man ændre encoding på SimpleXML ?? Jeg henter en xml-fil fra en anden server og når jeg bare outputter strengen ser det fint ud, men efter en gang igennem SimpleXML er f.eks. æøå ødelagt. Hvad gør jeg? Skal jeg over i noget <CDATA-agtigt noget?
Avatar billede tiller3 Nybegynder
06. juni 2008 - 14:20 #1
Dit problem er nok at SimpleXML altid giver UTF-8 tilbage uanset hvad den originale encoding var. Saa hvis dit script forventer iso-8859-1, skal du lige koere det data som SimpleXML giver, igennem utf8_decode funktionen.
Avatar billede justask Nybegynder
06. juni 2008 - 15:06 #2
smukt  :)  takker