Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
04. juni 2008 - 23:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows registreringsdatabase

Jeg har en asp applikation kørende på en web-server (MS server 2003)
Hvordan får jeg applikationen til at læse en nøgle fra Windows registreringsdatabase, når en person surfer ind på applikationen vha. en webbrowser?

// Rocco
Avatar billede nielle Nybegynder
05. juni 2008 - 08:13 #1
Hvilken registerdatabase? Den på serveren eller den hos klienten. Det sidste kan ikke lade sig gøre - det første kan måske godt, men kræver at webserveren giver lov.
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
05. juni 2008 - 10:50 #2
Det er selvfølgelig den på serveren.
Hvordan giver serveren lov til det?
Avatar billede nielle Nybegynder
05. juni 2008 - 11:14 #3
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
05. juni 2008 - 11:29 #4
Der er faktisk den site jeg har taget udgangspunkt i, afsnittet "Reading String and DWORD Values". Men jeg får en "Error 80041003" i linien "Set oReg=GetObject...". Så vidt jeg har læst så er det noget med rettigheder.
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
15. oktober 2008 - 09:33 #5
Svar