Avatar billede primse Novice
04. juni 2008 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

skærmen slår fra

Hej,

Jeg var ved at pille i en computwer forleden.
Pludselig slår skærmen fra, skriver "no singnal" og genstarter computeren. Jeg kan se hele opstarten, men ca. 30 sek efter jeg har opstartet windows, slår skærmen igen fra og genstarten igen..
sådan kører det i ring.. har i nogle forslag til hvad jrg skal gøre??
Avatar billede haverslev Novice
04. juni 2008 - 11:32 #1
Tjek at grafikkortet sidder korrekt i soklen
Tjek at du ikke har fået afmonteret et strømstik eller andet stik på grafikkort
Tjek i det hele taget om du er kommet til at "løsne" et eller andet stik/kabel.
Avatar billede primse Novice
04. juni 2008 - 11:46 #2
Det hele sidder i som det skal.
det er præcis 30 sek. efter opstart den hopper af igen, har måske mistænt windows, for atvære lidt korrupt.. Vil prøve at køre en reparation på den,og se om det hjælper..
Men andre forslag modtages gerne..
Avatar billede haverslev Novice
04. juni 2008 - 12:45 #3
Ok, har måske misforstået dit "pille i" computeren - men du mener software mæssigt.

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede donelduche Nybegynder
04. juni 2008 - 14:39 #4
Jeg har set noget lignede på en af mine maskiner... - her var det en spyware, der lavede noget rod i hukommelsen...

Jeg løte det med avg...:-)
Avatar billede primse Novice
04. juni 2008 - 15:30 #5
så har jeg prøvet med xp cen, det hjalp lige lidt...

Jeg kan slet ikke nå at installere avg, inden den lukker ned igen.. hvordan fiksede du det?
Avatar billede haverslev Novice
04. juni 2008 - 15:37 #6
V > svar er = rigtig løsning, så forklar venligst til primese - hvordan!

Prøv at starte i fejlsikret - tryk på F8 under opstart af pc`en
Vælg først "sidste konfiguration hvor systemet virkede"

Hvis ikke , så gå i fejlsikret igen, dog vælger du denne gang linien
"Fejlsikret tilstand" - skærmen se lidt anderledes ud, det er OK
Når du er kommet ind på skrivebordet og der staå fejlsikret i alle hjørner,
så klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede primse Novice
18. juni 2008 - 11:35 #7
Hej,
til info er problemet løst, efter 1000 andre problemr oven i hatten.
Løsningen var F8, og tilbage til en tidligere verison, hvori jeg kunne få lov til at installere et virus program igen.

Tak for hælpen!
Avatar billede haverslev Novice
18. juni 2008 - 13:02 #8