Avatar billede edbtumpen Nybegynder
03. juni 2008 - 21:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

XP vs. Vista

Hej!

Jeg har købt en ny pc med vista. Den gamle har XP.

Den nye er ekstrem langsom på Explorer samt stort set alle øvrige programer. Er ikke så bekendt med Vista, men det er et stort irritations moment. Hvis jeg sidder med begge pc'ere på samme trådløse netværk, er XP MEGET hurtigere.

Er det programmet (vista) der er sådan eller kan det være noget med PC'en?

Kan man evt. installere XP på den nye eller er det ikke muligt, når der har været Vista på?

På forhånd tak
03. juni 2008 - 21:43 #1
"...evt. installere XP på den nye..." Du skal først være _helt_ sikker på at der findes Drivers til pågældende Hardware; specielt da det er en ny PC !!!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. juni 2008 - 23:34 #2
Lad mig gætte, din pc har 1 GB ram eller mindre?

Vista kræver mere end xp, men hvis din computer er hurtig nok, så er vista mindst ligeså god som xp. Der har været meget kritik af vista, men hvis din computer kan trække vista, er min erfaring at vista er mindst ligeså hurtig og stabil.

Dit problem er sandsynligvis ram-mangel.
Mange producenter sælger desværre deres computer med for lidt ram til at man kan køre vista ordentlig på maskinen. Det gør computeren billigere, men "snyder" lidt kunden.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2008 - 05:32 #3
Godmorgen. Har selv en Vista maskine. Og den var super sløv, indtil vi fik servicepack 1 lagt på den. Kan klart anbefale at opgradere til servicepack 1.

Og ja vista er sløv med 1GB, man burde ikke sælge PC'er med vista og under 2GB ram.
Avatar billede jepouls Nybegynder
06. juni 2008 - 11:27 #4
Nej, og slet ikke til de priser man kan købe RAM til nu.4GB koster ca. det samme i dag, som 4 MB kostede for 10 år siden
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2008 - 14:56 #5
he he husker tydeligt da jeg opgraderede min 386 maskine til 4 mb ram!
Avatar billede edbtumpen Nybegynder
11. juni 2008 - 16:24 #6
Hej!
Ja nogen haj er jeg ikke, men synes Vista virker NOGET sløv i forhold til XP. Har 2 GB ram og nyeste opdatering, men stadig MEGET LANGSOM i forhold til XP.

Er der nogen der ved om det er noget i programmet der sløver eller hvordan. Det kan da ikke være rigtigt at et nyt styresystem skal sløve hastighed, så har man da ikke lavet sit arbejde godt nok!
Avatar billede jepouls Nybegynder
11. juni 2008 - 17:17 #7
Der er en ting der sløver, nemlig den meget flotte Aero overflade på skrivebordet, sammen med sidepanelet. Begge dele kan slåes fra. Det giver noget. Så er der også en indekseringstjeneste der kører i baggrunden. Den kan også slåes fra. Hvordan ved jeg desværre ikke helt.
05. november 2008 - 19:58 #8
(Hvordan går det ?) - er du også 'langsom' til at pænt vende tilbage ? *S*
Avatar billede edbtumpen Nybegynder
05. november 2008 - 20:29 #9
Hej!
Ja det må man jo sige..... har ikke den store erfaring her på sitet. Men har erfaret, har forsøgt mig med det, jeg er anbefalet, uden det hjalp det store.... Forsøger nu i anden tråd at få udredt, hvad det er der sløver pc'en.

Hvordan "dræber" jeg en tråd?
05. november 2008 - 22:01 #10
Avatar billede edbtumpen Nybegynder
06. november 2008 - 21:18 #11
Tak! Karise...................smider du et svar!
07. november 2008 - 06:47 #12
Ping...
(Det var et [svar]...)