Avatar billede dail Nybegynder
03. juni 2008 - 16:05 Der er 12 kommentarer

Kan man tilslutte Beolab 6000 højtalere til PC?

Hej

Som skrevet i overskriften kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg kan overføre lyden fra min bærbare computer til mine Beolab 6000, og i givet fald hvad det kræver og om der er noget jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juni 2008 - 16:39 #1
Det kræver simpelhen en forstærker mellem computer og højtalere.
Avatar billede gurly Praktikant
03. juni 2008 - 20:00 #2
Nu er Berlab 6000 jo aktive højtalere med indbygget forstærker, så dem kan du tilslutte direkte til din pc, den har nok en lydudgang af typen minijack ?
højtalerne har phono indgang, så du skal bruge en adapter fra minijack til phono
det kan være en´af de to udgaver på siden her under (begge kan bruges)
http://www.avconnection.dk/?PGr=124&ML=419

vil du ofre lidt mere så er den i bedre kvalitet her >
http://www.avconnection.dk/?PGr=1753&ML=419

alle 3 adaptere har "hun phono" stik, så forlænger du bare med "han/han phono" stik
dem finder du i forskellige længder / priser her >
http://www.avconnection.dk/?ML=308
Lydkvalitet og pris følges gerne ad, for kablerne her gør det i hvert fal.

Du skulle så kunne skrue op / ned for volumen med den indbyggede lydkontrol i din pc
Avatar billede gurly Praktikant
03. juni 2008 - 20:08 #3
PS
nu ved jeg ikke om din bærbare har en "Linie lydudgang"
hvis ikke den har det, så kan høretelefon udgangen til nød bruges, men da et høretelefon signal er noget kræftigere så må du skrue godt ned for lyden, og den bliver måske
forvringet / overstyret, så pas på med det !
så det er kun en nød løsning !
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. juni 2008 - 20:48 #4
Phono indgangen på B&O højtalere køre uden om den indbyggede forstærker.

Du kan kun bruge den indbyggede forstærker med powerlink kablet og dette kan du kun benytte sammen med udstyr fra B&O.
Avatar billede gurly Praktikant
05. juni 2008 - 08:27 #5
james_t_dk > ok så meget ved jeg ikke om B&O højtalere.
eneste oplysning om indgange på højtalerne jeg har kunnet finde er at de har en "Phono linie indgang" og det lyder jo grangiveligt som et lav signal.

hvis indgangen er beregnet til et linie / lav signal, så falder det ikke særlig godt i tråd med at det skulle gå uden om forstærkeren, så kan indgangen jo ikke bruges til noget, jeg kan dårligt tro at indgangen er beregnet til at du skal buldre 59 watt ind i den, så havde de nok ikke brugt phono stik, som normalt kun er til linie signaler ?
Avatar billede gurly Praktikant
05. juni 2008 - 08:29 #6
så jeg tror bestemt at phone indgangen netop er beregnet til hvis man vil tilslutte andet udstyr som ikke har powerlink
Avatar billede gurly Praktikant
05. juni 2008 - 08:33 #7
External connections were underneath the cabinet. Two Powerlink sockets were fitted, along with an RCA connection for “line in” use from older or non-B&O equipment.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juni 2008 - 13:10 #8
Ja Det må jo så bevise min påstand, da ældre B&O udstyr havde forstærkeren indbygget og passive højtalere.

Der er en simpel test.
Forbind PC'en til højtalerne.
Spil musik på PC'en.
Er der forskel i lydstyrken når der er strøm på højtalerne eller ej.

Testen er non destruktiv så længe man skruer helt ned inden begge dele af testen!

Det forklare også hvorfor der findes en BeoLab4 og en BeoLab4PC.

Som Bonus info kan jeg da oplyse at jeg har arbejdet 5 år på B&O med konstruktion af test udstyr til produktionen!
Avatar billede gurly Praktikant
10. juni 2008 - 13:17 #9
det er aktive højtalere, og de kan ikke køre passivt.
så vil man tilslutte ældre B&O udstyr (eller andet udstyr),
så tager man bare signalet fra en phono / linie udgang

men det er nok uden betydning hvis dail ikke gider at følge med i sin tråd c",)
Avatar billede gurly Praktikant
10. juni 2008 - 13:19 #10
og så læs det lige igen >

Two Powerlink sockets were fitted, along with an RCA connection for “line in” use from older or non-B&O equipment.

“line in” plejer altså at være et lav styrke linie signal  c",)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2008 - 20:12 #11
Gurly>> Jeg skal ikke udelukke at jeg taher fejl, kunne være rart om spørger ville teste, men jeg har altid fået noget andet at vide da jeg arbejdede på B&O. Jeg har dog speciale i TV og ikke audio udstyr!

Jeg spørger lige de gamle kollegaer for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2008 - 17:09 #12
Husk at lukke spørgsmålet.