Avatar billede tehmalone Nybegynder
01. juni 2008 - 22:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bundkort og Grafikkort?

Hej alle

Jeg er helt ny her, men jeg har fået anbefalet siden af en ven.

Jeg er igang med at samle min computer, der efter tre år, får en omfattende restorering. Jeg har købt Bundkort, ram og processor, men min ordre på grafikkort og harddisk blev annuleret. Så jeg besluttede at jeg ville opgradere mit grafikkort i forhold til det jeg oprindeligt bestilte, med hjælp fra en ven. Jeg har fundet dette:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=421607

men jeg er i tvivl om det er kombitabelt med mit bundkort, der har PCI-Express x16, men ikke 2.0

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420407

Er det det?

Jeg bruger for øvrigt min gamle strømforsyning,der originalt kom med computeren. Det er en Ever Power model Pz-300, med DC output på
+3,3v - 27 A
+5 V - 30 A
+12 V - 18 A
-5 V - 0,5 A
-12 V - 0,8 A
+5Vab - 2A Peak 2,5A

Jeg har allerede fundet ud af, at der mangler nogle pins på nogle af kablerne (bundkortet har 24, stikket har 20, og til 12 V har bundkortet 8 og stikket 4), men ifølge manualen til bundkortet bør det ikke gøre noget. Men skaber det problemer med grafikkortet?

På forhånd tak
Simon
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 06:40 #1
Først og fremmest:

Velkommen til Eksperten :)

Jeg kan varmt anbefale denne faq:

http://expfaq.dk/

Og til selve spørgsmålet:

PCI-E 2.0 er bagudkompatibelt, så dit gfx kan sagtens kører på bundkoret.

Men din psu er for lille, hvorfor jeg foreslår også at udskifte den.
Avatar billede tehmalone Nybegynder
02. juni 2008 - 08:52 #2
Hvor stor en strømforsyning kan jeg så bruge? er http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=151103 god nok ??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. juni 2008 - 09:02 #3
Jeg ville nok vælge denne:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391375&searchArea=&Soegeord=

Så får du også en rigtig god kvalitetspsu.
Avatar billede tehmalone Nybegynder
09. juni 2008 - 10:43 #4
Jeg valgte den du der nævner, og jeg har nu modtaget det hele. Men nu vil skittet ikke starte. Der sker ganske simpelt ingenting når jeg tænder for PSU'en. Jeg er virkelig nybegynder, så ved ikke helt hvad jeg så skal gøre.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:15 #5
Kontroller at alle stik sidder ordentlig monteret.

Har du husket ATX12V stikket til cpu - 4/8 pins stik?
Avatar billede tehmalone Nybegynder
09. juni 2008 - 11:52 #6
Ja, nu virker det :) tak
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 11:56 #7
Velbekomme :)
Avatar billede tehmalone Nybegynder
09. juni 2008 - 20:04 #8
Og det er xtra bonus når man sætter grafikken i PCI-E x16 istedet for x8 :P
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juni 2008 - 20:11 #9
Ja, med mindre begge er PCI-E 2.0 :)