Avatar billede larsande Nybegynder
31. maj 2008 - 09:40 Der er 2 kommentarer

Problemer med Linksys WRT54G router

Hej. Har netop fået ovennævnte router. Installationen gik fint og mit netværk virkede både fast og trådløst. Men dagen efter virker det ikke!.  Den netværksforbindelse jeg har er med statisk ip adresse. Det betyder at jeg i min routers setup har configureret den statisk adresse, mens min lan-forbindelse står som dynamisk. Når jeg konstateret at routeren lige pludselig ikke virker mere, går jeg ind og checker i routerens setup og alt ser korrekt ud. Den eneste måde jeg kan få internet forbindelse igen, er ved at disconnecte routeren og indtaste den statisk ip adresse i min lanforbindelse. Når jeg connecter routeren så bliver min lan forbindelse igen ændret til dynamisk også virker routeren igen.

Det forstår jeg simplethen ikke.
Avatar billede osigaard Nybegynder
31. maj 2008 - 21:31 #1
Hvem er din udbyder??
EKS. Du har TDC-ADSL, og betaler et mdl. beløb for fast IP.
Hvis det er tilfældet, skal du sætte routeren op til dynamisk adresse.
At du betaler et mdl beløb dor fast IP, betyder blot, at TDC's DHCP server er konfigureret til altid at give dig den samma IP-adresse, den faste IP er på DHCP serveren reserveret til din tlf linje, men den tildeles fr4a en DHCP server, og derfor skal din router være sat til at modtage dynamisk adresse.
Har selv haft samme problem ved at sætte til fast IP.
Har du mistet forbindelsen til internet, vælg Dynamisk, gem opsætning, sluk for router og adsl-modem, tænd for adsl-modem tænd derefter for router og genstart så PC, nu skulle det fungere.
Avatar billede 383ci Nybegynder
31. maj 2008 - 22:16 #2
Ofte skal WAN stå til DHCP også, selvom det er den samme du får hver gang. Altså selvom du har "statisk" skal den tildeles via DHCP
Det har jeg skullet på alle mine forskellige forbindelser gennem mindst de sidste 5 år.
Noget andet er hvis det er en WTR54G v7 så skal du få den bytte straks hvis du har muligheden, eller smide den væk. Lige netop v7 dur ikke og kommer aldrig til det!