Avatar billede larsrr Nybegynder
29. maj 2008 - 20:55 Der er 11 kommentarer

2 partitioner på USB disk.

Jeg vil gerne have 2 partitioner på min USB disk. Den er på 8 GB og vil gerne ha en 300 mb partion som der kan boot's på og resten som alm. lager som en anden partion. Den der skal boot's på skal der være Slax på og den anden skal der bare være div. dokumenter.

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at oprette disse to partitioner!

Jeg har prøvet med:

Diskhåndtering: Wista/Windows XP. Her kan man formatere hele diske. Man kan ikke dele den op.

Partition Magic 8.05: Kan ikke finde en USB disk.

Acronis Disk Director 10: Kan ikke finde en USB disk.

Paragon Partition Manager 9.0 Professional: Kan finde disken og slette partitionen, men kan ikke oprette en på en USB disk.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2008 - 21:32 #1
I Vista kan du efterfølgende forminske partitionen, pt. hele disken og den kan du formindske til de ca 300 mb efterfølgende oprettet du en partition på det ikke allorkerede (resten)
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/f2e9a502-e63c-413d-8804-87326ef4f4cc1030.mspx
Avatar billede larsrr Nybegynder
29. maj 2008 - 21:37 #2
Super link. Takker.... Men "Formindsk diskenhed" kan man ikke trykke på når det er min USB disk. Kan jeg heller ikke med en anden USB disk. Jeg kan godt formindske mit c og d drev.... Æv. En løsning på dette??
Avatar billede larsrr Nybegynder
29. maj 2008 - 21:42 #3
Jeg har fundet en del sider på google hvor de har samme problemer. Jeg har skrevet "USB driver partition"... Men kan ikke rigtig finde ud af det og det er mange mærkelige måder de gør det på...
Avatar billede larsrr Nybegynder
29. maj 2008 - 23:40 #5
Maxblast sagde:
-----------------------------------------------------
To use the product, at least one Seagate or Maxtor device should be installed in your system.

You can purchase an upgrade to Acronis True Image Home edition by visiting www.acronis.com/maxtor or by clicking on the Powered by Acronis logos that appear in the task wizards of the Windows application.
-----------------------------------------------------

Nå, men så fik jeg installeret Acronis True Image v11 Home. Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal fikse 2 partitioner på en USB disk. Jeg kan klargøre en ny disk, men den kan kun finde mit C drev :-( Jeg prøvere videre i morgen.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2008 - 17:20 #6
Avatar billede larsrr Nybegynder
02. juli 2008 - 13:41 #7
Jeg har prøvet alt med Acronis True Image v11 Home og den kan ikke lave 2 partitioner på en USB disk :-(

I dit link på computing.com er det heller ikke løst. De kan ikke formatere dem til sidst. Jeg har samme fejl.

Jeg søger stadig en løsning på dette. Lige pt. bruger jeg det med en partition, men vil gerne ha to på.
Avatar billede haverslev Novice
03. juli 2008 - 20:43 #8
Avatar billede larsrr Nybegynder
07. juli 2008 - 16:38 #9
Jeg prøver...
Avatar billede larsrr Nybegynder
07. juli 2008 - 18:21 #10
Han henviser til et HP program der ikke er link til mere... Artiklen er også fra 2005/2006 og han bruger Ranish Partition Manager som er til Win98/XP. Det skal bruge et disk drev og jeg har intet disk drev og kun Vista. :-( Slet ikke andre der har prøvet det her??
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2008 - 19:18 #11