Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
27. maj 2008 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder det når der står "No Disc" i displayet

I min gamle Panasonic DVD-RV20 står der "no disc" når jeg lægger dvdfilmen i maskinen.

Hvad betyder det ?.

Har selv en lommefilosofisk ide om, at det har noget med laseren at gøre, at den er gået i stykker. Men please, kom med nogle gode forslag til, hvad det kan skyldes.
Avatar billede peet-49 Novice
27. maj 2008 - 14:17 #1
Det betyder, at drvet ikke kan læse disken (dvdèn)
Avatar billede ejldk Nybegynder
27. maj 2008 - 14:18 #2
Er dvden måske brændt? Så kan det være at maskinen ikke kan læse brændte dvder...
Avatar billede bravoosca Nybegynder
27. maj 2008 - 15:06 #3
Ifølge manualen ser det ud som om at den bla. ikke understøtter DVD-R, DVD-RW og DVD+RW.
Så hvis den skive der er i DVD-afspilleren er en af disse, er det nok derfor.

Der står dog ikke noget omkring DVD+R, så måske den understøtter dem?

Manualen kan hentes her:

http://www.retrevo.com/s/Panasonic-DVD-RV20U-DVD-Players-review-manual/id/312ag307/t/1-2/
Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
27. maj 2008 - 15:10 #4
Nej det er ikke brændte skiver. Den har kørt uden problemer indtil her i weekenden, hvor den så lige pludselig begynder at skrive dette i displayet.
Avatar billede lakridsen Nybegynder
27. maj 2008 - 17:56 #5
Det betyder at drevet ikke kan læse filen. (elller disken)
Har du prøvet med nogen andre DVD film..?
Det kan jo være at det kun er den dvd.
Men det kan jo også skyldes noget med drevet.
Det er det rigtige drev, ikke?
Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
28. maj 2008 - 09:44 #6
Har prøvet med andre dvd film og jo, det er det originale drev.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2008 - 09:55 #7
Der sidder en sikring til PickUppen, en lille 2bens, der ligner en transistor, den går ofte, eller er det, som du selv er inde på - PickUppen, der er defekt.
Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
19. juli 2008 - 15:39 #8
Er der så nogen der ved, hvor meget det koster at få en sådan transistor lavet?
Kan det overhovedet betale sig?
Avatar billede peet-49 Novice
19. juli 2008 - 16:19 #9
Det kan ikke betale sig, at få den repareret, i forhold til, hvad en ny koster.