Avatar billede lullalej Nybegynder
27. maj 2008 - 08:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor ens er 2 variabler

Hey,

jeg har brug for at sammenligne 2 variabler, og kontrollere hvor ens de er.

Det er adgangskoder, og man må ikke vælge en adgangskode der ligner den gamle særlig meget.

Kan man lave det på en nem måde?
Avatar billede herchin Nybegynder
27. maj 2008 - 08:15 #1
Hvad betyder "ikke særlig meget"? Du kan jo lave et check af, hvor mange ens karakterer der er ens, om det nye password har samme længde som det gamle... Hvis der ikke var numeriske tegn i det gamle, så skal der være i det nye og omvendt. Det er vist kun fantasien, der sætter grænser :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. maj 2008 - 08:35 #2
Ikke fordi jeg vil anbefale det, men: man kunne hive det igennem http://php.net/soundex og sige at de ligner hinanden, hvis de to ords soundex er ens.

Om det er så generelt er en god ide, at man ikke må vælge en ny adgangskode, der ligner - det er så en helt anden sag.
Avatar billede lullalej Nybegynder
13. juli 2011 - 23:41 #3
erikjacobsen vil jo ikke have point..