Avatar billede califfo Nybegynder
25. maj 2008 - 09:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dårlig service fra Dansknet og TDC

Hej alle

Jeg vil bare advare alle mod at bruge Dansknet. Jeg har haft en ekstremt dårlig oplevelse med Dansknet og TDC.

Læs evt. http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/browse_thread/thread/abe32cb0cc61e3c5

Her har jeg postet et par indlæg med mine oplevelser.

En lang historie kort:

Jeg bestilte bredbånd hos Dansknet og opsagde TDC bredbånd. Noget jeg i dag i den grad fortryder.

Opsigelse og bestilling blev gjort efter alle forskrifter for at få en glidende overgang. Det er istedet endt med 4 uger uden internet for mine forældre og min onkel. I begge tilfælde måtte jeg selv sørge for at få hentet udstyret, da Dansknet var for langsomme til at få det sendt. Forbindelse kom aldrig til at virke. Det skyldes flere faktorer, men både Dansknet og TDC har leveret så ringe en service at jeg er målløs.

Jeg har snakket med Dansknet og TDC i mange timer og er nu gået tilbage og har bestilt TDC bredbånd erhverv. Det beholder vi til den dag vi kan få fiber-forbindelse. Så opsiger vi alt hos TDC og krydser fingre for at vi aldrig skal have med dem at gøre mere.

Men til alle jer som overvejer at skifte til Dansknet, så vil jeg meget gerne advare jer. Jeg har indtryk af at de er nogle værre fuskere.

Mit spørgsmål:

Er der nogen som kender en hjemmeside her i DK hvor man kan bedømme og kommentere på de forskellige udbyderes service og kvalitet?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. maj 2008 - 10:04 #1
Jeg kan i hvertfald godt tilslutte mig Dansknet som værende en flok amatører.

De lavede stort set alle de fejl man kan, da jeg bestilte en 20/1 linje hos dem.

Efterfølgende har jeg skrevet til dem og fortalt dem om mine oplevelser som ny kunde, hvilket de aldrig har svaret på.

Var der nogen, der sagde Tiscali...

Godt at jeg ikke fik opsagt min nuværende abonnement.
Avatar billede califfo Nybegynder
25. maj 2008 - 10:24 #2
...Jeg forsøgte også pr. mail, men har endnu ikke fået svar. Det er nu 2 uger siden.
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2008 - 10:32 #3
Er det mig eller kan du ikke specificere hvordan du er røvrendt af TDC ?

Jeg kan da godt li' at du føler at du røvrendes af TDC og alligevel bestiller du en ADSL hos dem.
Avatar billede califfo Nybegynder
25. maj 2008 - 13:52 #4
Leif: Selvfølgelig vil jeg da det.

Fra den dag den nye forbindelse fra Dansknet skulle åbnes, var der som skrevet ovenfor problemer. Efter i ugevis at have snakket med Dansknet som hele tiden henviste til at der var et ubeskrevet problem hos TDC. Jeg kontaktede TDC som hele tiden afviste at der skulle være problemer og at de ikke anede hvad jeg snakkede om. Efter flere afvisninger fra TDC, begyndte de lige pludselig at sige at det var fordi at der var oprettet DUET på telefonlinien!!! Det synes jeg ikke gav nogen mening. Hvordan kunne DUET som har med telefoni at gøre, give problemer på bredbåndslinien? ...Og hvorfor kunne de først se det nu? Jeg bad om at få opsagt DUET hurtigst muligt, som for øvrigt var aktiv på et telefonnummer som vi ikke har haft i 1½ år!!! De følgende dage kontaktede jeg Dansknet som nu påstod at TDC havde spærret for oprettelse, fordi der lå en anden reservation på linien. Det kunne være bestilling på et andet TDC-produkt eller bestilling fra anden udbyder. Igen var jeg blank og ringede til TDC. Efter flere opkald som endda nåede til deres branchesalg, fandt jeg ud af at TDC ikke ville tillade Dansknet at bestille bredbånd på linien får afbestillingen af DUET havde fundet sted,... d. 7 juni i år, altså en måned efter afbestilling og over en måned efter vi skulle have haft Dansknet bredbånd. På dette tidspunkt begynder jeg at blive irreteret. Jeg kontakter TDC og forklarer dem hele situationen for 117. gang og siger at jeg vil have afbestilt ALT undtagen telefonen på linien, således at vi kan få bredbånd fra en anden udbyder. Jeg gjorde det klart at vi KUN ønskede at kunne ringe til og fra telefonen og ikke andre "ekstra ydelser". Derudover bad jeg om at få det gjrot straks for vi ville altså have aktiveret vores internet med det samme. Igen fik jeg fat i Dansknet og fortalte at nu skulle der være åbent for bestilling og aktivering. Dansknets inkompetence skulle dog vise sig og det blev ikke bedre af at mine forældre lige pludselig kun kunne modtage opkald på fastnet telefonen. Når de forsøgte at ringe ud, blev de sendt videre til en telefonsvarer som blev ved med at sige "der er lagt en besked". Fuldstændig postkasserød af arrigskab kontaktede jeg nu TDC som meddelte at når man afmelder DUET, bliver ens telefonsvarer hos dem automatisk aktiveret. At den så heller ikke virkede ordentligt var så bare "uheldigt".

Jeg håber at folk kan forstå at jeg på dette tidspunkt var en smule sur.

Hos Dansknet fortsatte det. Tidligere havde jeg fået at vide hos Dansknet support at de sidder 15 mand ved telefonerne i supporten. Det underlige er bare at jeg KUN har snakket med 2 personer, på trods at at jeg har ringet til dem 60-70 gange. Tilfældigt? Efter at være blevet lovet datoer for oprettelse af bredbånd 4 gange, ringede jeg til sidst til Dansknet og fortalte at nu var det nok. Jeg afbestilte alt hos dem og sagde at jeg ville have frigivet linierne så vi kunne få en kompetent udbyder ind og give os internetforbindelse igen. De godkendte afbestillingen men kunne ikke komme med en dato for hvornår linierne var frigivet igen,... "Jeg kender ikke proceduren" var svaret.

Jeg kontaktede Cybercity, for nu ville jeg bare ikke have noget med hverken TDC eller Dansknet at gøre mere. Cybercity gik med til at bestille linien således at vi kunne få oprettet hurtigt efter linien var frigivet, men de sagde at normalt gik der en måned før en linie var frigivet,... Jeg kunne bestille og så ringe så snart jeg vidste hvornår linien var ledig. Jeg accepterede og ville så bestille bredbånd. Desværre kunne Cybercity kun levere 8Mbit/512Kbit hos mine forældre. Jeg undrede mig, for TDC kunne sagtens levere både 20Mbit/1Mbit og 10Mbit/2Mbit på samme adresse. Cybercity fortalte at de skulle igennem TDC's central og derfor ikke kunne få lov til at levere højere hastighed.

Jeg ringede derfor til TDC og bestilte en 20Mbit/1Mbit og skal nu bare have forbindelse derud. Jeg glæder mig til den dag vi får fiberforbindelse på adressen.
Avatar billede califfo Nybegynder
27. maj 2008 - 10:08 #5
Sidste nye,...

TDC har ikke sat bestillingen i kraft, da "en anden udbyder" har reserveret linien. Det er vist ikke svært at gætte hvem "en anden udbyder" er.

Sidder lige nu i telefonkø hos Dansknet. Jeg startede som nr. 9 i køen...

Igen en opfordring til alle som overvejer Dansknet,... Lad være. Det er spild af tid!!!
Avatar billede califfo Nybegynder
27. maj 2008 - 14:11 #6
...Det tog "kun" 2½ time at komme igennem hos Dansknet. Nu håber jeg bare at de holder ord når de siger at de frigiver linien i dag.
Avatar billede califfo Nybegynder
29. maj 2008 - 07:20 #7
...Farcen fortsætter. Dansknet har STADIG ikke frigivet linien så vi kan få internet fra en anden udbyder.

Og for at det ikke skal være løgn, så har de sendt os en regning for internet i 2 md. + oprettelse. Det er nærmest grotesk.
Avatar billede hellfish Nybegynder
03. juni 2008 - 09:43 #8
Jeg er osse lige hoppet i fælden med samlede ben, har bestilt internet hos Dansk Net, men de har ikke etableret forbindelse på den dato de lovede, har skrevet til dem, så nu er jeg spændt på om de gider svare.
Avatar billede califfo Nybegynder
04. juni 2008 - 06:54 #9
...Jeg tror du kan ønske her fra og til juleaften, men dine chancer er meget små. Lige nu er jeg koblet på den nye internetforbindelse fra TDC som er oprettet i dag. Glæden er stor i min familie efter at have været uden internet i over 1 måned.
Avatar billede hellfish Nybegynder
06. juni 2008 - 13:59 #10
Sørme om jeg ikke fik svar dagen efter på min e-mail, og fejlen var at linien ikke var booket til at blive åbnet den 2. juni som de skrev men den 6. juni, altså i dag. Og her kl.13.15 blev den så åbnet fra TDC's side, men der er stadig ingen fobindelse.
Frisk som jeg er ringer jeg naturligvis til kundeservice, men får så at vide jeg har ringet udefor deres åbningstid som er 'mandag til fredag mellem 9:00 og 16:00'. Så er det jeg endnu engang undres... Her hvor jeg bor ER det mellem man-fre 9:00 - 1600, jeg ved selvfølgelig ikke om Dansk Net bor i en anden tidszone??

Er godt nok lige ved at fortryde jeg forlod fine Cybercity, nu kan man jo ikke få fat i dem før mandag :-s

GODT man har sit mobile bredbånd som backup da...
Avatar billede califfo Nybegynder
18. juni 2008 - 13:17 #11
For at det ikke skal være løgn, så er farcen herfra heller ikke forbi.

I sidste uge kontaktede min onkel mig. Han skulle have telefonforbindelse fra TDC, med sit gamle nummer. Sjovt nok var der ingen telefonforbindelse på datoen for oprettelse hos TDC. Han kontaktede TDC for at høre hvad der var galt. Tja,... surprise. Dansknet havde ikke frigivet hans nummer.

Han forsøgte så selv at kontakte Dansknet, men når man ringede til deres kundeservice/support, fik man at vide at de ikke kunne tage telefonerne pga. stor kundetilgang!!! Man blev så henvist til at kontakte dem pr. mail. Grotesk.

Jeg er nu ved at forfatte en mail til dem, velvidende at der nu er åben på telefonlinien igen. Desværre var der for lang kø til at jeg gad ringe,... igen.
Avatar billede califfo Nybegynder
19. juni 2008 - 09:48 #12
Jeg lukker tråden, men alle er stadig velkomne til at komme med input, ...også positive oplevelser ...hvis der findes nogen.

Herfra vil jeg dog endnu engang på det kraftigste fraråde alle mod at bruge DanskNet.
Avatar billede hellfish Nybegynder
20. juni 2008 - 14:12 #13
Jeg vil nu gerne lige sige at efter alle startvanskeligheder så kører det hele fremragende nu, hurtig internet og god telefonikvalitet.
Så hvis bare DanskNet strammer sig lidt an med hensyn til oprettelser, så er det en fin udbyder.
Avatar billede califfo Nybegynder
12. juli 2008 - 18:51 #14
Det er nu ok at høre at der også findes nogen med gode oplevelser.

Jeg har endnu ikke fået svar på de mails jeg har sendt til deres support. Jeg ringede forleden og kom igennem til deres support og bad om at få frigivet min onkels telefonnummer. Nu krydser vi fingre for at det virkede.

Håber virkelig de får strammet ballerne sammen og tager sig sammen.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2008 - 23:26 #15
dansknet er da også noget af det værste man kunne vælge ,de er gode til og opsige folks linier og services og sende pakken med udstyret (modem)

men og levere varen på datoen det kan de ikke og mails / telefon opkald svarer man ikke på .

hold jer til et kendt firma ,eller alt efter hvad linien skal bruges til så køb et 3 modem så har man internet uanset hvor man befinder sig ,
Avatar billede califfo Nybegynder
27. juli 2008 - 14:32 #16
Det er noteret og jeg skal ikke begå samme fejl igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2008 - 15:01 #17
cybercity vil jeg sætte spørgsmål tegn ved .

vi bestilte en linie hos dem ,udstyret kom på dagen hvor linien skulle virke ,virkede linien så ??

nej det gjorde den ikke ,det viser sig så der er en fejl i den tekniske kobling hos tdc ,hvorfor har cybercity ikke tjekket dette for længe siden da linien blev bestilt ?
Avatar billede leif Seniormester
27. juli 2008 - 15:09 #18
Alle udbydere laver fejl, selv TDC.

Både min og min storebrors CC forbindelse virkede fra dag 1
Min nuværende TDC forbindelse virkede fra dag 1
Avatar billede califfo Nybegynder
06. februar 2009 - 11:49 #19
...Har stadig problemer med DanskNet. Det er min værste oplevelse med en ISP nogensinde og jeg har da prøvet en del og arbejder med dem til daglig.
Avatar billede peterpind Nybegynder
04. oktober 2009 - 23:01 #20
Der er en spriny hjemmeside hvor man kan rapportere dårlig service etc... http://www.SnydOgBedrag.dk

Hilsen
Peter Pind