Avatar billede jonasp84 Nybegynder
23. maj 2008 - 08:17 Der er 4 kommentarer

Gamehosting/Spilserver

Hej eksperter

Hvad ville være den bedste løsning for mig, hvis jeg skal have 15-20 spilservere kørende døgnet rundt? Serverne skal selvfølgelig køre 100% flydende. På hver server er der plads til henholdsvis 24 og 32 spillere.

Det drejer sig om spil som CounterStrike: Source, Battlefield 2 og Call of Duty 4.

Er det bedst at lease 15-20 seperate spilservere eller en hel eller flere computere til opgaven. Er lidt på bare bund, da jeg er lidt i tvivl om hvor meget det kræver af både internet forbindelsen og computerne de skal køre på?? Er det muligt at have alle 15-20 spilservere kørende på en computer?

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede mash Mester
23. maj 2008 - 21:56 #1
Alt efter hvad udstyr der sidder i maskiner kan man godt køre flere server per maskine, men med risiko for lag hvis cpu er presset, eks en cs server kan bruge 20/30 gb per månde i up/down trafik vil tror det samme gælder for de andre.

jeg har haft en 16 players bf2 server  og en teamspeak server kørene på samme maskine mens jeg selv spillet uden problemer(har en dualcore 2.7 ghz med 3 gb ram)

man connecter typisk med mellem 64-128 kilobits per sek. per spiller, dvs 32 spillere gange 128 i up/down, så kræver en del af nettet.

hvis jeg ikke regnet helt forkert er det omkring 60 megabits konstand up/down ved 15 32 spillers server(hvis de er fulde døgnet rundt) og trafik i gb tør jeg ikke roder mig ud i men er vel omkring 300-500 GB per månde(koster ved et godt hosting firma omkring 3000.- per månede) der til skal man selv have serverne(maskinerne).

på en moderne quadcore intel xeon server burde du kunne køre 6-9 server hvis der er ram nok, hurtige sas diske osv.

der er en del spilserver hosting firmaer der er lukket pga. for store udgifter, hvilket siger mig at der er lidt bekostligt at rode med.

min viden omkring det her er et par år gammel og jeg husker ikke så godt :-), men du kan jo bruge det som lede tråd og søg evt. på google omkring hvad de spil servere kræver i cpu/ram/bandwide for at være sikker.
Avatar billede jonasp84 Nybegynder
24. maj 2008 - 18:04 #2
Mange tak for info.

Har fundet denne computer: http://www.plushost.dk/?page=produkter&category=dedikerede_servere&product=ded.corporate_plus

men som du selv siger kræver det en del GB per måned(i tilbuddet er der 500Gb inkl), og en af disse computere er vel ikke nok til opgaven.

Kender du evt et sted hvor jeg kan få kontakt i en ekspert inden for dette område??
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
24. maj 2008 - 18:19 #3
Hej jonas
Kender da en del til tingene, du kan fange mig på lars@yoda.dk
Avatar billede mash Mester
25. maj 2008 - 00:00 #4
lidt offtopic, så er det jo en lækker server måske lidt for meget harddisk plads til dit brug :-P, prøv ham therealyoda for jeg kender ingen der roder med det andent på privat plan mest til gaming aftener/weekends som jeg har et par gange om året.