Avatar billede brslaser Nybegynder
20. maj 2008 - 20:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

harddisk i anden pc

Har en pc der er i stykker. Har lovet at kopierer billeder og diverse filer over på en cd. Så jeg har puttet harddisken over i en anden pc. Problemet er så at jeg bliver nægtet adgang til at kopierer, åbne og omdøbe filerne, men jeg kan godt se dem. Er det fordi de ligger under et andet styresystem der er adgangskode beskyttet eller hvad?
Begge maskiner kører windows XP
Avatar billede brslaser Nybegynder
20. maj 2008 - 20:39 #1
Glemte at spørge om det kan løses
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2008 - 20:40 #2
Avatar billede frand Nybegynder
20. maj 2008 - 20:52 #3
Du kan se dem? Hvilken farve vises de med?
Avatar billede brslaser Nybegynder
20. maj 2008 - 20:59 #4
farve de ser alm. ud. men når jeg vil flytte dem står der adgang nægtet
Avatar billede brslaser Nybegynder
20. maj 2008 - 21:01 #5
Til john_stigers.
Jeg har fjernet skrivebestyttelsen. Virker ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2008 - 21:39 #6
Det er ikke det jeg linker til????

39. Nægtet adgang til fil / mappe  (Overtag ejerskabet)  eller:
          You cannot view or change the Read-only or System Attribute of Folders
          (Du kan ikke få vist eller ændre skrivebeskyttelses- eller systematributten for mapper)
Overtag ejerskab:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Kan ikke se eller ændre skrivebeskyttelse:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q326549  (engelsk)
http://support.microsoft.com/kb/326549/da  (dansk)

Så virker det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2008 - 21:40 #7
Du skal overtage ejerskab, så gør ALT der står - ikke kun noget....
Avatar billede brslaser Nybegynder
20. maj 2008 - 22:35 #8
jeg har fået det til at virke på 2 filer, men jeg kan få det til at virke på mapperne. Men jeg er på vej i den rigtige retning så du får point. Tak for hjælpen
Avatar billede brslaser Nybegynder
20. maj 2008 - 22:39 #9
har du fået point
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2008 - 08:36 #10
Jep :)