Avatar billede experten Nybegynder
20. maj 2008 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sony KDL-40W3000 og GTA 4

Hej
jeg har købt et sony KDL-40W3000 TV for nogle måneder siden og har siden hen også købt gta 4.
en af mine kammerater har gta 4 men på  hans tv ser det ud som om det er pænere.. generalt med det hele, farver, skarphed osv.

det gir bare ik rigtig nogen mening for mit tv er en del nyere og dyrere. (det plejer gerne at hænge sammen)
jeg har selv siddet og rodet med farveskarphed og hva eller man kan gøre inde på menuen, men ikke med tilfredsstillende resultater.

Så hvis du måske selv har prøvet dette og fundet en rigtig god indstilling til spil, eller kender et sted på nettet man kan finde ud af mere ville jeg blive Rigtig glad :)

På forhånd tak
Avatar billede experten Nybegynder
20. maj 2008 - 13:37 #1
Og ps. Den indstilling på tv'et der hedder 'spiltilstand' er ikke god. så det kan ikke være det der er svaret :)
Avatar billede jack08 Nybegynder
20. maj 2008 - 20:44 #2
Lidt flere oplysninger om dit system, er nok nødvendigt hvis du vil have et brugart svar.
Altså hvilken konsol og hvordan den er tilsluttet.
Avatar billede tosa Nybegynder
31. maj 2008 - 01:17 #3
hvilket TV har din kammerat?

Hvis han har et Panasonic eller Pioneer plasma, er der god mulighed for, at det er derfor. Generelt set er det de TV (Pioneer og Panasonic - med Pioneer som den absolutte referencemodel inden for TV pt.) på markedet der har bedst billedgengivelse (både sidste års modeller og dette års modeller - 2006 modellerne var også ganske fine, men nogle af TV'ne havde diverse problemer).

Så selvom dit TV er nyere, og/eller dyrere, så kan det nemt være derfor. Ligeledes kan overførslen af signal spille ind. HDMI bør bruges hvis det er muligt. Ellers er component også udemærket. Men hvis du overfører billedet via scart eller s-video, kan det også have stor betydning for billedet.
Avatar billede experten Nybegynder
23. juni 2008 - 22:32 #4
der er tale om en playstation 3 og den er tilsluttet med et mdmi kabel.

hans tv er et samsung tv fra sidste år.
jeg har kigget lidt rundt på nettet og fundet et par forskellige indstillinger.
så bruger bare dem indtil videre :)
Avatar billede tosa Nybegynder
24. juni 2008 - 15:59 #5
OK, har du også prøvet med anden overførsel (HDMI, VGA eller component)?

Nu du siger det er et Samsung han har, kan det da være at de overmættede farver det fremviser ser noget klarere og skarpere ud, men det er en misforståelse. Hvis han kører med standardindstillinger, er det helt sikekrt, at de farver du har set er overmættede, og derfor stærkt forvrængede.