Avatar billede poppet Nybegynder
17. maj 2008 - 15:39 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Størelse på sidefil

Hejsa,
Jeg formaterede min pc for nyelig og nu vil jeg ha sat min sidefil på et andet drev og låst størelsen fast, men kan ikke lige huske hvor stor den ca. skal være, jeg kører XP Pro og har 2 Giga ram, bruger Photoshop en del og spiller ikke, ellers bare alm. programmer, er der nogen med et godt bud på hvad jeg skal sætte den til.
Avatar billede peet-49 Novice
17. maj 2008 - 15:51 #1
minimum 1,5x din RAM, og max på 3 gange din RAM
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2008 - 15:53 #2
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2008 - 16:00 #3
husk lige at Photoshop's sidefil helst skal lægge på en anden partition end systemsidefilen ;o)
Avatar billede frand Nybegynder
17. maj 2008 - 16:07 #4
helgec, den guide er vel ikke hele sandheden. En anden partition er ikke altid sagen, hvis det er på en disk som i forvejen bliver tilgået ofte. Og maximum på 4GB ved jeg nu heller ikke. På min xp kan jeg gå op til 16TB.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2008 - 16:37 #5
"frand" I lighed med alle andre her på eksperten kar jeg lov til at komme med mit bud - til gengæld afholder jeg mig fra at kritisere andres indlæg, der var ellers en glimrende chance på det indlæg du kom med
Avatar billede frand Nybegynder
17. maj 2008 - 16:41 #6
Ahva? Du lægger information ud på internettet, og deltager i forums, og så kan du ikke tåle kritik af det du skriver?
Avatar billede frand Nybegynder
17. maj 2008 - 16:55 #7
Om ikke andet, burde du vel være positiv overfor nye informationer. F.eks. det at sidefilen, afhængigt af setup, godt kan være større end 4GB
Avatar billede poppet Nybegynder
17. maj 2008 - 18:32 #8
Ok, men hvad mener i så at jeg skal sætte min sidefil til når jeg nu har 2 Giga. ram?, og har flere drev at sætte den på. er godt klar over det med Photoshop, og skal de ikke være lige store, både ved start og max. Jeg kan se ved "helgec.dk/pagefil" er der 1 Giga ram, kan jeg så ikke bare doble det op når jeg nu har 2 Giga ram, eller hvad.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2008 - 19:48 #9
Hvorfor ikke bare sætte den til 4094 MB
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2008 - 20:48 #10
sæt den til ca. 4 gb og se om du bliver tilfreds. Hvis ikke, ændrer du.
Der jo bare også den lille catch på det, at jo flere fysiske ram du har, jo mindre behov har du for de virtuelle. Så har man mange fysiske ram (dermed menes 3gb og derover) kan det ofte være en fordel at sætte sidefilen så lavt som muligt (f.eks. 200 mb) som min. og samme max. for at tvinge systemet til at arbejde i de fysiske ram.
Det er kun at prøve sig frem ;o)
Avatar billede frand Nybegynder
17. maj 2008 - 20:57 #11
helec, blev du fornærmet? Men det er da også okay :)
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 12:18 #12
Ja det bliver 4094 til at starte med og så kan jeg så se hvad der sker, så mange tak til jer alle, men hvordan giver jeg nu point til jer, jeg er ikke så kendt med det her system.
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 12:20 #13
For at gøre det helt færdigt er det så ikke bedst at sætte sidefilen på en anden partition, og så ingen C drevet.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2008 - 12:46 #14
lav en lille sidefil på systemdrevet (f.eks. 500 mb) og 4 gb på en anden partition

(og ingen point til mig)
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 12:52 #15
*hcma,
Takker det vil jeg prøve, men hvordan deler man point ud
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2008 - 13:14 #16
du beder en eller flere om at komme med er svar -> når det/de er givet hopper du helt ned til venstre -> marker det/de navn(e) du vil honorere og med navnet/navnene markeret trykker du på accepter-knappen.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2008 - 13:17 #17
og VELKOMMEN til eksperten.dk
du kan med stor fordel læse denne side om eksperten.dk
http://expfaq.dk/
(prøv at trykke på "Oversigt", hvorved der kommer en liste frem over forskellige ting)
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2008 - 14:01 #18
Jeg springer over.
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 14:14 #19
Jeg har jo fået mine svar, og jeg har ikke en accepter knap?
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 14:18 #20
"Oversigt"?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. maj 2008 - 14:28 #21
"Oversigt" står allerøverst på den side hcma linker til, prøv at klikke der.

Sådan lukker du dine spørgsmål:
Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Svar":
Markér navnet i boksen nederst til venstre på den/dem som har hjulpet, og klik på "Accepter"

Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Kommentar":
Be om et "Svar" fra den/dem som har hjulpet og følg frengangsmåden herover.

Hvis du ikke har fået et tilfredsstillende svar, og spørgsmålet er "dødt", sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Hvis du selv har løst problemet, sender du også selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer. Her er det en god ting at skrive løsningen, så andre efterfølgende kan have glæde af svaret.
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 14:33 #22
*hcma, gør som du skriver men der kommer ikke en accepter knap?, eller også trænger jeg stærkt til briller, og hvor ser du den oversigt?.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2008 - 15:06 #23
poppet ->  for at kunne acceptere og dermed lukke en tråd, SKAL der foreligge et svar; og det gør der ikke her endnu :o)
Bare for sjov skyld kan du prøve følgende:
1:  kom selv med et svar
2:  når du har sendt svaret hopper helt ned til venstre -> marker dit navn dernede og tryk så på AFVIS.
3: Når det er gjort er tråden lukket :o)
4: Nu har helgec jo så bare ikke fået sine velfortjente point, så derfor opretter du et helt nyt spørgsmål med ordlyden: Point til helgec og i teksten henviser du til denne tråd vedr: http://www.eksperten.dk/spm/831737
5: nu kommer helgec så forhåbentlig ind og ser "pointspørgsmålet" -> svarer -> hvorefter du accepterer helt på samme måde som du accepterede dit eget svar her.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
18. maj 2008 - 15:13 #24
Du skal bede "frand" og "helgec" om at ligge et "Svar", de har indtil nu lagt deres svar som en "kommentar", du kan ikke acceptere før der ligger et "svar".
Avatar billede meterpunk Nybegynder
18. maj 2008 - 15:14 #25
Glemte at opdatere, se bort fra mit indlæg :)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2008 - 15:31 #26
Se bare bort fra mig, når man først begynder at tale om swapfil på 16TB. så må jeg erkende at mine evner ikke rækker længere. Guiden vil dog blive stående af hensyn til mere ydmyge systemer
Avatar billede frand Nybegynder
18. maj 2008 - 15:42 #27
helgec, du har vist ikke rigtig forstået hvad det går ud på. Jeg har aldrig sagt, at man rent faktisk skulle oprette en på 16TB. Det har de fleste nok heller ikke plads til.

Pointen var: paging filer større end 4GB er muligt. Men ikke ifølge din guide.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2008 - 16:00 #28
poppet >>  helgec vil åbenbart ikke have point og frand har slet ikke kommenteret dit spørgsmål, så læg selv et svar og tag pointene tilbage (og glem alt om "pointspørgsmål")
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 16:24 #29
Ok, takker, men håber da jeg finder ud af det på et tidspunkt.
Avatar billede poppet Nybegynder
18. maj 2008 - 16:26 #30
Og nu kom der pludselig en "Accepter" frem :o).
Avatar billede frand Nybegynder
18. maj 2008 - 19:36 #31
http://support.microsoft.com/kb/254649

"When the Physical Address Extension (PAE) option is enabled for an x86-based processor, you can set the paging file size to a maximum of 16 terabytes (TB)."

Hvis du vælger at tro på hvad Microsoft skriver