Avatar billede maejsh Nybegynder
16. maj 2008 - 16:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

1 eller 2 harddiske.

pt. som min bestilte PC ser ud, har jeg bare bestilt 1 500gb harddisk.

men nu går mine tanker på om jeg skal bestille én til på fx bare 250 eller lign. til at have styresystem og spil seperat, det skulle jo give lidt bedre ydeevne?

men er den så stor?

eller er det det samme at fx. bare partitionere den på 500gb op på fx. 100gb og 400gb.?? :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 16:49 #1
Du kan godt opnå større hastighed, men skal det være mærkbart, bør den HDD du vælger til dit OS/programmer være af en af de lidt hurtigere på markedet fx en Raptor fra WD.

Du kan også købe min. 2 ens HDD og køre dem i RAID. Evt. kombinere de to muligheder.

Men uanset dit valg, er det da altid en god idé at holde data adskilt enten på flere HDD eller pertitioner, da det kan gøre det lettere at foretage en formatering/geninstallering af dit OS i tilfælde med problemer.

Og taler vi backup, er det naturligvis nødvendigt med flere HDD, da du vil miste alle partitioner på en given HDD, hvis den fejler.
Avatar billede maejsh Nybegynder
16. maj 2008 - 17:12 #2
havde først tænkt på at køre 2 x 500gb i raid, men stedet jeg bestilte fra f***ede lidt op, så nu får jeg bare 1 i første omgang. Men tror ikke jeg får fyldt den op i første omgang. så var bare hvis det virkelig kunne give bedre ydelse at købe den ekstra,

har da også tænkt på at købe en 10k RPM, men tænker bare om de ikke larmer?.

og self. rigtig nok med backup, så nok lave en partition pga det ja, men mest tænkte jeg på om det kune betale sig mht. ydeevne. om det kan mærkes i spil eller lign.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 17:17 #3
Du vil kun mærke det på loadtider fx Win startup.

Om en 10k rpm larmer, kommer en del an på kabinettet og ens præferencer.
Avatar billede maejsh Nybegynder
17. maj 2008 - 16:55 #4
okay, bare smid et svar hvis du vil :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. maj 2008 - 16:57 #5
Værsgo :)
Avatar billede maejsh Nybegynder
17. maj 2008 - 18:37 #6
there ya go :)

men tror bare jeg klarer den med de 500 til at starte med, ikke fordi windows startup og sådan er det mest vigtige for mig lige pt hehe :)