Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
09. maj 2008 - 08:49 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Stationær genstarter midt i opstart?

Hej

Jeg har en Packard Bell stationær som jeg egentlig er ved at være godt træt af.

Problemet nu er at når jeg starter den op (har prøvet ca 10 gange her til morgen), så genstarter den lige når den er færdig med at vise den sorte "Windows XP" skræm hvor den står og loader (der hvor den blå linje kører frem og tilbage). Efterfølgende kommer de valgmuligheder med om man vil starte den normalt, eller i den konfiguration hvor windows sidst virkede - og uanset hvilke af de to jeg vælger, så genstarter den igen igen..

Jeg forstår ikke hvorfor den gør det. Det er ikke en måned siden at jeg formaterede den, og bortset fra i går eftermiddags hvor skærmen pludselig gik i sort (den sagde at der intet signal var, selvom computeren tilsyneladende stadig kørte) så har den kørt fint!

Jeg benyttede den sidst i går aftes hvor der ingen problemer var - og jeg har ikke været inde og downloade noget eller installeret noget som umiddelbart kunne være en forklaring..

Håber der sidder nogle kloge hoveder der har et løsningsforslag :)
Avatar billede nva Praktikant
09. maj 2008 - 09:02 #1
Prøv en repair og hvis det ikke virker er det måske ramfejl http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede nva Praktikant
09. maj 2008 - 09:03 #2
Sorry, det var ikke repair jeg mente men CHKDSK
Avatar billede nva Praktikant
09. maj 2008 - 09:04 #3
Boot på din XP-cd og følg denne http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46 hvor det er beskrevet
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. maj 2008 - 09:28 #4
Prøv at deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.
Fra slukket maskine trykker du F8 når BIOS boot er færdig. Det er lige før den omtalte sorte skærm kommer frem. Der vælger du deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.

Nu skulle den ikke genstarte, men derimod fortælle hvad den er tvær over.

Når det er ved den sorte skærm med den løbende bjælke den kører sur i det, så kan det også være fordi, at BIOS og operativsystemet ikke genkender hardware ens. Hvis du går ind i BIOS, og derinde loader default values/factory defaults saver og exiter til reboot, kan måske løse problemet.

Har du for øvrigt testet om den vil starte i fejlsikker tilstand. Start fra slukket maskine, og tryk F8 som beskrevet ovenover, men nu vælger du start i fejlsikker tilstand.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. maj 2008 - 10:25 #5
Har du installeret SP3?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 10:36 #6
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 10:40 #7
Hvis du har installeret SP3 så prøv en alm systemgendannelse

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
09. maj 2008 - 12:56 #8
nva -> det chkdsk har jeg gjort for ikke så længe siden, men det hjælper selvfølgelig ikke nu når der er problemer igen :)

dragonknight -> ok, det vil jeg lige prøve.

thesheriff/sampsonjens -> ja det har jeg sgu da egentlig gjort her... ja det var vel i går aftes :D
Jeg må lige prøve det der står på computerworlds hjemmeside.. :)

Tak!
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
09. maj 2008 - 13:46 #9
Nå.. Nu er det lykkedes mig at få menuen frem med F8 hvor man kan vælge "deaktiver automatisk genstart ved systemfejl"

Når jeg vælger denne så kommer der frem at man kan vælge operativ system. Vælger selvfølgelig XP proff. Nu starter den så op - og så kommer der bare den blå skærm med fejlmeddelse med STOP 0x0000006F! :(

Genstarter så, og hvis jeg i stedet for at ha trykket enter, trykker jeg F8 igen og kommet tilbage og vælge "fejlsikret tilstand".. Men så står der "fejlsikret tilstand" i bunden med blåt og ikke længere "deaktivere genstart ved systemfejl". - Hvilket så lige nøjagtig resulterer i at den genstarter når den er færdig med at loade.

Så hvad ska jeg lige gøre?
Vælger jeg genstart ej ved systemfejl så kommer den blå skærm med fejlmeddelse og vælger jeg først det og så start i fejlsikret tilstand, ja så genstarter den bare..

Ud fra dette: https://msinfluentials.com/blogs/jesper/archive/2008/05/08/does-your-amd-based-computer-boot-after-installing-xp-sp3.aspx
kan jeg ikke se hva jeg ellers kan gøre?

Så'n noget bæ!
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 13:56 #10
Det kan jo tænkes der er problemer med grafikkortet.... der var jo lidt skærm problemer inden det hele rigtigt gik galt....
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
09. maj 2008 - 14:19 #11
Tjae, den har før skabt sig lidt, men umiddelbart forklarer et evt. grafikkort problem jo ikke at jeg døjer med at komme ind og slå den driver-ting fra?
Problemet er helt sikkert opstået efter at jeg har installeret SP3 så udgangspunktet er vel at få skidtet fjernet.. Kan bare ik se hvordan :(
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 16:07 #12
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 16:08 #13
Er du sikker på at du her var langt nok tilbage. Det skulle kunne fjerne sp3
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
09. maj 2008 - 20:54 #14
samsonjens -> problemet er så bare at jeg ikke kan komme ind i windows ;)

Jeg er stadig ikke kommet videre end med problemet jeg beskrev 13.46 i dag - nogen der kan hjælpe mig med at komme videre? :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
10. maj 2008 - 11:13 #15
Nå nu fik jeg prøvet at gå i kommandopromten og skrive "disable intelppm" - hvortil min elskede computer blot skriver "registeringsdatabaseposten for tjenesten intelppm blev ikke fundet. kontroller, at navnet på tjenesten er angivet korretk"

Jeg prøver så efterfølgende det trick med at genstarte med et usb-stik i... og vælger i F8 menuen at den ikke skal genstarte ved systemfejl. Dette giver mig endnu engang den blå skærm med fejlmeddelsen:
*** STOP: 0X0000006F (0xC0000102, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Uanset om jeg prøver at starte den normalt eller i fejlsikret tilstand med USB-stik i så genstarter den..

:(

HJÆLP.... Er ved at være godt træt af SP3!
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2008 - 11:14 #16
Det undre mig at den ikke vil starte i fejlsikker tilstand, da ingen producent hardware driver bliver loaded. Det antyder at det er selve systemet der er rod i.
Jeg har desværre ikke kunne finde noget med relation til den fejlkode du får.
Avatar billede mdietz Nybegynder
10. maj 2008 - 12:02 #17
Det eneste jeg har kunnet finde på den fejlkode er en Norsk gut som oplever fejl efter at have lavet en systemgendannelse.

Da da ikke har gjort dette er jeg lidt usikker på hvad der er galt.
Måske en RAM-fejl?
Mon det er API'en  der driller?
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
10. maj 2008 - 19:02 #18
dragonknight - ja jeg forstår det heller ikke... Men er heller ik klar over om jeg gør det rigtigt? For så vidt jeg kan gennemskue kan jeg ikke både starte i fejlsikret tilstand og hvor den er sat til ej at genstarte ved systemfejl på een gang?

Martin - Ok så.. Lyder underligt :( Hvordan ka vi evt. tjekke ram-fejl? Har du en blok jeg kan låne? API? :)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 19:33 #19
du kan tjekke dine ram med memtest....
http://memtest.org/
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
10. maj 2008 - 20:02 #20
Må jeg lige prøve på søndag når jeg kommer hjem igen :)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
11. maj 2008 - 22:29 #21
Computeren lever igen...

Fulgte denne guide jeg fandt ved at søge på fejlbeskrivelsen nævnt oven for (*** STOP: osv.)

http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm#RI
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
28. februar 2010 - 22:14 #22
#21 - og derfor lukkes tråden