Avatar billede czharina Nybegynder
08. maj 2008 - 18:23 Der er 3 kommentarer

Forvridning af tekst- og billedforhold primært på bærbare

Hej alle

Er der nogen der ved hvorfor min side her www.carlinart.net på bærbare, har en hel masse fejl mht forholdet mellem tekst og billeder? Jeg mistænker at den lavere opløsning på bærbare computere har noget at gøre med det.

Men derudover har jeg også ladet mig fortælle at positionering der er sat til absolut i stedet for relativ, giver problemer når hjemmesiden skal resizes på forskellige computere.

Jeg håber der er nogen med bærbare derude som kan gå ind på siden og se alle forvredningerne!

Tekststørrelsen er for stor i mange tilfælde og bliver ikke krympet i samme grad som baggrunden den er sat op imod. Hvordan kan man skrive koden så tingene bliver krympet pænt i samme størrelsesforhold og noget ikke lige pludselig bliver skubbet ud af proportioner?
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2008 - 00:12 #1
<ole>

Der er ikke som sådan forskelle i visningen mellem en laptop og en desktop. Hvad er det præcist, du tænker på?

/mvh
</bole>
Avatar billede czharina Nybegynder
13. maj 2008 - 10:39 #2
Hej Ole!

Jeg har taget nogle screenshots af et par problemer og fejlene med rødt:

http://img522.imageshack.us/img522/651/fejlcatlinartjk9.jpg

Jeg har testet på 2 forskellige bærbare. Den ene bærbar har en 1280 x 800 pixels opløsning, og der vises siden perfekt. Den anden bærbare har også 1280 x 800 pixels opløsning, men den har en masse visningsproblemer.

1. Teksten i menuen (Home, Art, Artist etc) krympes ikke i samme grad som baggrundsbilledet, derfor ser den for stor ud. Teksten generelt på siden krympes heller ikke nok, den er også for stor i Journal sektionen, som vist på screenshottet.

2. Baggrundsbilledet kryper op over hvor teksten slutter! Jeg tror det jeg har brug for at vide, er hvordan man forhindrer krympning af baggrundsbilledet generelt. Billederne af mine tegninger krympes jo ikke, og det gør meget af teksten på siden heller ikke. Så hvis jeg forhindrer krympning af baggrundsbilledet, og brugeren i stedet får sat scrollbars på deres browser hvis siden er for stor ellers.

Er der nogen der ved hvordan man gør det? :D
Avatar billede czharina Nybegynder
14. maj 2008 - 11:16 #3
Er der ikke nogen der har en ide? :)