Avatar billede ph0071 Nybegynder
08. maj 2008 - 15:07 Der er 15 kommentarer

Virtuel 2003 server, iis: %1 is not a valid Win32 application.

Jeg roder lidt med en virtul maskine:
http://www.hosteurope.de/produkt/Virtual-Server-Windows-MAX

Jeg får fejlen

%1 is not a valid Win32 application.

når jeg i en browser prøver at tilgå Default.apsx.

Hvis du har haft et lignende problem under en 64-bit virtuel maskine, så er du velkommen til at give en lille kommentar...
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 15:23 #1
Kan du godt få lov at starte iis'en ?
Avatar billede jokkejensen Novice
08. maj 2008 - 15:24 #2
Det er ofte en fejl der skyldes at en service ikke er ordentligt mappet, den kan ikke finde filerne (%1 = parameter 1.)

Har du flere:  c:\program files, c:/program eller c:\programmer ?

Vh /jj.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
08. maj 2008 - 15:33 #3
Jeg kan starte iis'en - den vil f.eks gerne vise en index.html eller et billede..

Faktisk er der "c:\Program Files" og "C:\program Files (x86)" på den virtuelle maskine.
mvh ph
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2008 - 10:46 #4
Okay, så er det sikkert fejlen.

psst : http://support.microsoft.com/kb/812486

Vh.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
13. maj 2008 - 23:48 #5
>>>Okay, så er det sikkert fejlen.
Øhh, hvad er fejlen? På den virtuelle maskine er tingene installeret på den måde - det er blot en konstatering. Hvad mener du jeg skal gøre ?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
14. maj 2008 - 00:00 #6
Når du tilgår web-serveren via en browser får du følgende html:
<html><head><title>Error</title></head><body>%1 is not a valid Win32 application.
</body></html>
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2008 - 10:16 #7
du har ikke en fil der hedder program i roden ?

HAr du tjekket de adresser i registreringsdatabasen som den KB artikel refererer til, sikre at alt med IIS og .net er regget korrekt.

Andre siger en ny frisk app pool også kan gøre det.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
14. maj 2008 - 12:23 #8
Jeg kan ikke se, at artiklen skulle hjælpe. Har du haft samme problem ? Vi taler om en virtuel server, som kører på en 64-bit maskine. Den er preinstalleret.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2008 - 12:52 #9
Nej..

Jeg ved ikke hvordan jeg forklarer dig det..

Men stien til den service IIS forsøger at benytte passer ikke, og det skyldes du har flere "program files" .. den tager den første, og hvis det skal være "program files (x86)" den skal tage - ja så får du den fejl.

Vh
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2008 - 12:52 #10
du kan mappe dem om gennem den KB artikel.

Har du mulighed for jeg gennem RDP kan få adgang ?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
14. maj 2008 - 13:32 #11
Hej jokkejensen
Jeg prøver lige at kigge på det lidt mere. Jeg vil nok også kontakte hostning-firmaet - det burde jo være helt simpelt at få det til at køre. Har du en hjemmeside, hvor jeg kan se din email-adresse - måske kan vi finde ud af noget senere ?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. maj 2008 - 14:01 #12
min msn er jokke@maritek.dk men det er ikke min email adresse, det er bare en gammel lukket adresse.
Avatar billede ph0071 Nybegynder
14. maj 2008 - 22:00 #13
Jeg har oprettet en email: huytwxy@hotmail.com - du er velkommen til at skrive til mig.

Smid et svar iøvrig :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. maj 2008 - 10:40 #14
Fik du det løst ?
Avatar billede ph0071 Nybegynder
15. maj 2008 - 20:07 #15
Ikke endnu :-) Men skriv til mig på ovenstående email-adr, så kan du få et lille lønnet job, hvis jeg ikke kan finde ud af det.