07. maj 2008 - 12:18Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Hvordan søger man på indholdet i et antal Word filer?
Jeg står i en situation, hvor jeg har 35 Word filer (ialt ca. 1.500 siders tekst. Jeg savner en funktionalitet, hvor jeg kan søge i indhold i disse 35 filer.
Hvis jeg vil finde et bestemt ord i dokumentkomplekset, er jeg umiddelbart nødt til at åbne alle 35 filer og lave en søgning i hvert enkelt dokument inde i Word.
Findes der en alternativ måde, hvor jeg kan lave een søgning efter et ord, og der så bliver søgt i alle Word filerne?
Du kan ved hjælp af stifinderen foretage en søgning, hvor du kan vælge at søge efter et bestemt ord eller sætning du kan samtidig "nøjes med" at søge i word-filer. Stifinderen har faktisk mange forskellige søgekriterier man kan vælge.
For at blive i Word kan du anvende Words egen søgefunktion. Vælg Filer->Åbn Klik på knappen Funktioner, og vælg Søg... Denne dialogboks rummer de muligheder, du efterlyser.
Ja, det var åbenbart ikke sværere end det. Havde fået bildt mig selv ind, at man kun kan søge i filnavne i Windows egen søgefunktion. Men nu ved jeg, at man også kan søge "within files" på den måde. Ekstraordinær tak til Erik, som tippede omkring Workds egen søgefunktion - smart ;-)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.