Avatar billede noex Nybegynder
07. maj 2008 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan søger man på indholdet i et antal Word filer?

Jeg står i en situation, hvor jeg har 35 Word filer (ialt ca. 1.500 siders tekst. Jeg savner en funktionalitet, hvor jeg kan søge i indhold i disse 35 filer.

Hvis jeg vil finde et bestemt ord i dokumentkomplekset, er jeg umiddelbart nødt til at åbne alle 35 filer og lave en søgning i hvert enkelt dokument inde i Word.

Findes der en alternativ måde, hvor jeg kan lave een søgning efter et ord, og der så bliver søgt i alle Word filerne?
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2008 - 12:32 #1
Øhh! brug søgefunktionen fra [Start] eller højreklik på den folder du vil søge i.
Avatar billede kirstineka Nybegynder
07. maj 2008 - 12:36 #2
Du kan ved hjælp af stifinderen foretage en søgning, hvor du kan vælge at søge efter et bestemt ord eller sætning du kan samtidig "nøjes med" at søge i word-filer. Stifinderen har faktisk mange forskellige søgekriterier man kan vælge.
07. maj 2008 - 13:07 #3
For at blive i Word kan du anvende Words egen søgefunktion.
Vælg Filer->Åbn
Klik på knappen Funktioner, og vælg Søg...
Denne dialogboks rummer de muligheder, du efterlyser.
Avatar billede noex Nybegynder
07. maj 2008 - 14:13 #4
Ja, det var åbenbart ikke sværere end det. Havde fået bildt mig selv ind, at man kun kan søge i filnavne i Windows egen søgefunktion. Men nu ved jeg, at man også kan søge "within files" på den måde. Ekstraordinær tak til Erik, som tippede omkring Workds egen søgefunktion - smart ;-)
Avatar billede noex Nybegynder
07. maj 2008 - 14:15 #5
Hmmm... kommer her vist for sjældent... kan nemlig ikke se, hvordan jeg giver jer point? Synes ikke, at det er superintuitivt...
Avatar billede w13 Novice
07. maj 2008 - 14:16 #6
De skal først oprette svar, før du kan give point. :)
01. juli 2008 - 09:49 #7
Lukketid???