Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 20:09 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Exchange modtager ikke alle mail

Hej forum,
Jeg har et mystisk problem. Min SBS 2003 R2 exchange vil gerne sende mails, men ikke gerne modtage dem.
Hvis jeg sender fra TDC webmail fungerer det fint. Hotmail, GMail virker ikke.
Telnet port 25 virker også fint.
Port 25, 110 og 143 er åbnet i Router. Jeg har TDC Pro bredbånd, så der burde heller ikke være et problem.
Nogen ide om hvor jeg skal kigge?
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2008 - 20:35 #1
Hvor mange steder er der prøvet fra ?
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 20:50 #2
Hmm, lad mig se:
Arbejde, Gmail, Hotmail, Hjemmefra, TDC Webmail.
De eneste steder jeg modtager fra er hjemme og TDC Webmail.
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2008 - 21:16 #3
Jeg er ikke Exchange mand, men kan du se i loggen at der forsøges ?
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 21:24 #4
Kun den ene vej - dvs. jeg kan se log på de mails jeg sender - og fint modtager i den anden ende...
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2008 - 21:28 #5
Hvad fejl får afsender tilbage ?
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 21:32 #6
Ingen som helst :(
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 21:37 #7
Jeg har nedenstående opsætning i DNS:
DNS            TYPE    TTL    Prio    Værdi

domain            A     3600           IP
mail.domain        A     3600           IP
domain             MX     3600     10     mail.domain
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2008 - 21:47 #8
Ser OK ud, uden at kunne sige det 100% uden et domæne.
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 21:52 #9
tror heller ikke den ligger i DNS opsætning. Men hvad hulen forhindrer så de mails i at nå frem???
Også det, at der ikke kommer noget retur - det virker som om de ryger direkte i bit-bucket :)
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 21:54 #10
Og at mails over TDC's SMTP virker fint begge veje...!
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2008 - 21:58 #11
Hvis du ville komme med et domæne kunne jeg sende en test mail og så hvad den siger når den prøver at kontakte din server !
Avatar billede strych9 Praktikant
06. maj 2008 - 21:58 #12
Findes der en reverse DNS for dit domæne/IP?
Avatar billede frand Nybegynder
06. maj 2008 - 22:01 #13
Har du testet om der er hul igennem udefra på port 25?
Avatar billede gulkings Nybegynder
06. maj 2008 - 22:15 #14
Domæne: lassen-data.eu
Reverse DNS ser fin ud ifølge DNSGoodies.com
Og ja, Telnet/send mail på port 25 virker fint.
Avatar billede leif Seniormester
06. maj 2008 - 22:47 #15
Der er så ret dødt på port 25

Har du Portfilter på så skal du have sat backup-mx.post.tele.dk ind med pref 20

domain MX 3600 20 backup-mx.post.tele.dk
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 09:33 #16
Så gik det lidt bedre, jeg fik mailen tilbage med "Unknown user" så det er jo en fremgang
Avatar billede gulkings Nybegynder
07. maj 2008 - 09:36 #17
Leif, hvad har du prøvet?
Port 25 står piv åben i Router, og Telnet virker...?!
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 09:39 #18
Hvor Telnetter du fra ?

Jeg kan se du har tilføjet den record og anbefalede og efter der så kommer mails igennem til din server.
Avatar billede gulkings Nybegynder
07. maj 2008 - 09:49 #19
Det er rigtigt, jeg har tilføjet backup-mx.post.tele.dk som mx record.
Telnet virker fra en kammerats server..?
Men du har ret, det må have været den MX record der gør det.
Spørgsmål - hvorfor er den åbenbart nødvendig, og man skal vel bruge backup-mx fra den udbyder man har eller hur??
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 10:01 #20
Nej, TDC har smidt et "Portfilter" på din forbindelse som betyder at kun visse IPadresser har adgang til at connecte på port 25 til lige netop din forbindelse og backup-mx-post.tele.dk er en af dem.

I bund og grund har TDC en kæmpe Firewall siddende uden hos dem som du ikke har adgang til.

At det virker fra en Kammerats server fortæller jo ikke hvor det er fra
Avatar billede gulkings Nybegynder
07. maj 2008 - 10:07 #21
Ach so - har altid haft den opfattelse, at ProAccess linjer ikke havde noget form for blokering...
Er TDC så de eneste der har dette, eller gælder det også for andre, f.eks. Cybercity osv?
Og du skal da have point - 1000 tak for hjælpen, og info'en ;)
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 11:00 #22
Jo, det har så vidt jeg ved alle forbindelser hos TDC med undtagelse af Fiber som standard.

Jeg ved at CC i hvert til fald også er begyndt på at have noget, men om det er alle udbydere har jeg ikke overblik over.

Man kan normalt bestille at det bliver slået fra, men oftes er det jo ikke et problem at bruge det lille trick med at bruge backup-mx recorden til at kune modtage mails med.
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 11:01 #23
.
Avatar billede gulkings Nybegynder
07. maj 2008 - 12:03 #24
Fino, jeg takker og bukker
Avatar billede gulkings Nybegynder
07. maj 2008 - 12:03 #25
:)
Avatar billede leif Seniormester
07. maj 2008 - 12:28 #26
Takker for point