Avatar billede ztuff Nybegynder
06. maj 2008 - 00:36 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Reparation af mobil m. egne reservedele

Halløj

I november smadrede jeg min nye K850i i en brandert, og siden da har det stået lidt stille, da TeleCare i Århus som jeg havde regnet med, lukkede. Jeg fik dog at vide i TDC-butikken at hvis jeg havde haft TDC, kunne de nok reparere det for ca. 1700 kroner, idet det smadrede var skærm og battericover.

Jeg har imidlertid fundet et sted på nettet som sælger de fornødne reservedele for  lige over 400 tilsammen, så nu kan jeg endelig komme til at bruge min elskede telefon - men jeg vil gerne have det gjort af professionelle, så hvilken type butik skal jeg gå til, for at de sætter det sammen med mine egne reservedele? Jeg skrev til Telecare for 3-4 uger siden, men det har åbenbart ikke været gunstigt nok til at de ville svare mig.

Mange tak.

//ztuff
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 00:54 #1
en skærm kan du selv skifte med lidt held, de pljer ikke at være loddet i, som regel to clips man kan vippe end en skalpel eller hobbykniv og løfte skærmen af og montere den nye.

du skal osse have noget værktøj til at skille den ad(mini torx)
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 01:08 #2
Avatar billede ztuff Nybegynder
06. maj 2008 - 01:14 #3
Hvis det ikke er andet der skal til, vil jeg da lige prøve at se på det.. Spørgsmålet kommer nok til at stå et par dage, da jeg lige skal have bestilt delene, men de skulle gerne blive sendt inden for 24 timer.

Jeg vender tilbage - og mange tak
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 01:24 #4
ingen problem, en butik der hedder inside i odense ville nok osse kunne udføre det under mere gunstige forhold, men er lidt langt og køre :-P
Avatar billede nfunlock Nybegynder
01. juni 2008 - 01:46 #5
eller kan jeg klare det for dig for en pris af 200kr med returforsendelse som forsikret pakke og moms kvitering

da jeg ikke lige bor i århus skal mobilen sendes til mig det tar 3 dage fra du sender den til du har den igen

den skal bare sendes til mig en onsdag så jeg har den torsdag så har du den igen fredag

find mit nr på http://nfunlock.dk eller http://online-unlock.dk og ring så kan vi lige snakke om det

mvh Henrik
Avatar billede ztuff Nybegynder
22. august 2008 - 17:22 #6
Undskyld den lange ventetid, jeg har simpelthen ikke taget mig sammen til at køre i Bauhaus og købe den nødvendige skruetrækkere før nu. Dovne svin (rettet mod mig selv)!

Anyways, det er klaret nu, så må jeg håbe at den kommer til at virke igen - hvis du gider smide et svar, tgkdk, så kvitterer jeg med dine points :-)
Avatar billede ztuff Nybegynder
22. august 2008 - 17:24 #7
Og ellers tak for tilbuddet til dig, nfunlock :-)
Avatar billede mash Mester
30. august 2008 - 13:59 #8
smider da lige et svar
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
24. januar 2011 - 09:09 #9
Hey! Hvor har du købt reservedelene? Har selv smadret skærmen på min HTC wildfire.... Eller godt nok er det ikke selve glasset der er smadret, men displayet under...
Proceduren med telmore er simpelthen for langsom og jeg vil gerne have min mobil tilbage... By the way? Er der nogen der har styr på om det er muligt/det værd?
Mvh. Diana
Avatar billede nfunlock Nybegynder
24. januar 2011 - 09:41 #10
Hej Diana

et nyt display/lcd koster 539 + forsendelse og kan købes her

http://www.mytrendyphone.dk/shop/external/pages/da/search/search.asp?q=lcd+wildfire

¨har du ikke selv mod på at købe det og skifte det kan jeg klare det for dig pris inkl montering 700 kr + evt 75 kr til retur forsendelse som forsikret pakke

det er altid muligt at skifte display , glas+touch men om det det vær er jo kun mobilens ejer der kan bedømme det
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
24. januar 2011 - 12:11 #11
Okay, det er jo noget billigere end at købe en ny, har jo også lader osv... Men altså kan det godt reddes? Tror den har fået et tryk så skærmen er helt mærkelig...
Hvor hurtigt kan du gøre det?:-)
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
24. januar 2011 - 12:12 #12
Kan man selv skifte det?
Forresten tak for hjælpen!
Avatar billede nfunlock Nybegynder
24. januar 2011 - 12:22 #13
man kan godt selv skift det men det krevet kenskab til hvordan men gør samt at man har alt hvad der skal bruges

det er ikke nok med et nyt glas men skal også have spicial dobbelt klabende tape for at kunne montere det nye glas og det kan man ikke bare købe til htc

hvordan er skærmen helt mærkelig ???

du er velkommen til lige at ringe på tlf 27357048 hvir det er nemmer for dig og forklare hvad der er sket

hvis displayet også er røget ryger prisen på rep op på ca 1400 kr inkl montering
Avatar billede nfunlock Nybegynder
24. januar 2011 - 13:01 #14
Hej Diana

har nu bestilt display hjem til din desire og forventer det er her torsdag eller fredag og så snart displayet ankommer laves din mobil samme dag og sendes retur igen

den aftale pris bekræftes hermed 600 kr inkl montering + 75 kr til retur som forsikret pakke
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
24. januar 2011 - 13:16 #15
Hov vent! Det er jo en wildfire!! Men ellers lyder det rigtig godt og jeg sender min mobil i dag! :-)
Avatar billede nfunlock Nybegynder
24. januar 2011 - 13:22 #16
det er også wildfire jeg har bestilt display hjem til fik bare skrevet desire fordi jeg snakkede med en anden kunde omkring en desire mens jeg skaev beskeden til dig

beklager meger skrive fejlen
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
24. januar 2011 - 13:27 #17
Det er helt helt i orden! :-) Skulle bare være sikker på at det var i orden. Håber det kan laves!
Avatar billede nfunlock Nybegynder
24. januar 2011 - 13:34 #18
er 99% sikkert på at din mobil kan laves igen uden problemer ud fra vores samtale i tlf
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
24. januar 2011 - 14:21 #19
Det lyder bare fantastisk! Tak for det!
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
28. januar 2011 - 19:48 #20
Hej! Har ikke hørt fra dig?
Hvordan står det til med mobilen?
Er på 30280016 og diana1204@hotmail.com
Mvh. Diana m. HTC wildfire
Avatar billede nfunlock Nybegynder
28. januar 2011 - 20:40 #21
hej diana

beklger meget du ikke har hørt fra mig endnu men har ligget syg med influ siden i lørdages

venter stadig på at displayet til din wildfire ankommer så jeg kan få lavet din mobil håber det kommer imorgen med posten

Mvh
Henrik Elsborg
Avatar billede Diana1204 Nybegynder
29. januar 2011 - 20:37 #22
Hej Henrik!
Det er helt i orden, håber snart det kommer da min nuværende telefon halter mere og mere! ;-) Håber at det lykkes og at du lader høre fra dig når der er nyt...

Mvh. Diana
Avatar billede cg1970 Praktikant
28. april 2012 - 14:26 #23
jeg har en defekt tlf

den har været i kontakt med petroleum og nu er der kommet en mørk plamace på skærmen. skærmen ser ud til at værre hel, jeg har prøvet at lægge den på radiatoren for at tørre den men uden virkning.

kan man gøre noget for at rede skærmen ?

har hørt lidt om at man kan skylle den med destileret vand for at rense den, passer det ?