Avatar billede kolme Nybegynder
05. maj 2008 - 18:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link forms - men med mulighed for at vise alle

Hej

Jeg har en form med dertil hørende subform. Jeg filtrerer ved at anvende Link child og link master, hvilket fungerer fint. Men jeg kunne godt tænke mig at den ikke altid skal filtrere. Hvis jeg ikke har foretaget nogle valg skal den gerne vise alle records. Hvordan gør jeg det? Og er det muligt?
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 18:56 #1
The links dont filter they just show the recrds which are related to the record on the main form
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 19:05 #2
Can you try explaining how you are using the forms?
Avatar billede kolme Nybegynder
05. maj 2008 - 19:50 #3
Et eksempel kunne være, at jeg har en dropdown-boks, der linker/filtrerer subformen på status (Eks. Venter, afsluttet, annulleret). Valget af status filtrerer min subform. Det fungerer fint. Men jeg kunne godt tænke mig at kunne vise alle records uanset status. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan. Kun hvis jeg sætter Linkchild og LinkMaster til "". Men det ønsker jeg sådan set ikke, da jeg anvender flere dropdowns til at linke/filtrere. Det jeg egentlig ønsker er hvis man kan have en eller anden værdi i sin dropdown (udover sine mulige statustyper), som gør at alle records vises uanset statustype...
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 20:02 #4
I would drop using the link and just filter the sub form depending on what is chosen from the combo.

I can send you a simple example on how to do that if you drop me your email. Replace the @ with AT in the email address
Avatar billede kolme Nybegynder
05. maj 2008 - 20:10 #5
det ville være fornemt. Du kan skrive til

chefen

at

kapselcola.dk
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 20:31 #6
sent til chefen :o)
Avatar billede kolme Nybegynder
05. maj 2008 - 20:56 #7
Tak - Har kort kigget på det - Det ser rigtig fint ud. Smid et svar.
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 21:02 #8
:o)