Avatar billede farving Nybegynder
03. maj 2008 - 19:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken skærm?

Hey

Jeg står og er blevet noget så grusomt træt af min 19" CRT skærm... Simpelthen fordi den fylder for meget...

Derfor overvejer jeg at skifte til en fladskærm, hvis der kan findes en god kvalitet for overkommelige penge...

Pt har jeg en AOC 19" CRT skærm som har virket upåklageligt i 7 år +/- et par år... Derfor har jeg kigget lidt på en AOC igen, men jeg kan ikke blive klog på hvad jeg skal vælge...?

Nogen idéer til mærke, model, størrelse, evt hva jeg skal kigge efter...

Søger efter en 19"+ til under 2000...

Mvh Carsten
Avatar billede mash Mester
04. maj 2008 - 01:19 #1
er meget glad for samsung, god respons tid og kontrast, om du kan finde noget til de penge tja. fona er faktisk billege med dem(ja blev selv overrasket).

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4109560510

er godt nok en 20" men koster 1.999.-
Avatar billede farving Nybegynder
05. maj 2008 - 19:16 #2
Dvs, man skal kigge efter respons tid og kontrasten?

Altså responstiden skal jo være så lav som muligt, men hvordan med kontrasten?

Og det var bare en 19"+ så 20" gør ikke noget :)

Mvh Carsten
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 00:21 #3
ja kontrasten er lidt svær da de alle sammen bruger forskællige måder at måle det på, det bedste er at man selv går ud og kigger på de skærme man er intresseret i, så kan man vurdere med egne øjne.
Avatar billede farving Nybegynder
06. maj 2008 - 13:25 #4
Ah, ja det er selvfølgelig rigtigt, men det eliminere så bare køb på nettet :)

Men tror jeg må tage et kig ned i den nærmeste computer forretning og kigge lidt på de forskellige skærme...

Mvh Carsten
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 17:30 #5
kig i butikken og gå hjem og bestil på nettet :-d
Avatar billede farving Nybegynder
08. maj 2008 - 22:26 #6
Vil jeg gøre, mange tak for hjælpen so far :)

Smid et svar...

Mvh Carsten
Avatar billede mash Mester
08. maj 2008 - 23:59 #7
:-)