Avatar billede jumpy Nybegynder
03. maj 2008 - 02:19 Der er 8 kommentarer

sammenkøring af program med videooptagelse

Bruger et biofeedback program til at evidensbasere en behandlingsmetode for posttraumatisk stress. Programmet kører under en terapi, der optages på video. Programmet viser de ændrede hjerterytmer under selve terapien. Bagefter vil jeg gerne kombinere optagelserne af hjerterytmen og videooptagelsen af selve terapien, og siden brænde det ned på en DVD. Søger et program der kan håndtere dette.
Nogen forslag? et godt forslag er mindst 50 point værd
Venligst Jumpy
03. maj 2008 - 07:58 #1
... under emne [Søgemaskiner] ?

"...kombinere optagelserne..." - hvordan ?

Hvilken format liggger videoen/videoerne i lige nu ?
Avatar billede jumpy Nybegynder
04. maj 2008 - 10:03 #2
Den filmede videooptagelse er optaget på et Sony handycam med hardisk, og ligger lagret digetalt. Jeg kan sådan set selv bestemme formatet når jeg læser den ind på computeren, men jeg behandler filerne i Microsoft moviemaker og får vel så en avi fil ud af det.
Det andet program er straks vanskeligere. Det drejer sig om Freeze Framer programmet, hvor klienten er tilsluttet computeren med en pulsmåler Pulsen læses derefter ind i computeren, hvor der sker gud ved hvad med den og i gud ved hvillet format. I hvert fald så kan man sidde og følge sit hjerteslag mens programmet analyserer balancen imellem de enkelte hjerteslag. Det er det sidste program der giver de største problemer, for så vidt jeg kan se så ligger optagelserne gemt inde i programfilerne hvor jeg ikke umiddelbart kan finde dem.
Nu har jeg imidlertid fundet på at installere en screen capture program, som kan optage biofeedback programmet imens det kører, og det fungerer rigtig godt. Bruger programmet Jing til dette, men Jing gemmer i en flash fil, som jeg ikke umiddelbart kan gemme og efterbehandle selv. Nogen forslag til hvordan man ripper en flashfilm og konverterer den til et almindeligt videoformat ?
Avatar billede jumpy Nybegynder
04. maj 2008 - 23:29 #3
Hej Karise Larry tak for din interesse.
OK her er en update. Har nu købt et screen capture program der kan fange biofeedback programmet imens det kører og gemme det som en avi film der fungerer i en almindelig medieplayer. Den filmede terapisession er ligeledes i avi format så nu burde de vel kunne køres i samme skærmvindue så det kan brændes ned på en demonstrations DVD hvor man både ser den atrålende behandling samtidig med at biofeed back programmet dokumenterer behandlingens fortræffeligheder udi det biologiske system.
Men hvordan hulen får man dem til at køre i samme skærmbillede så man kan brænde dem ned på et DVD og se begge dele samtidig. Kan man dele moviemakers skærmbillede op i 2 halvdele således at der kører to videoer samtidig eller hvordan gør man??
Still somewhat puzled
Jumpy
05. maj 2008 - 00:39 #4
(Jeg vender tilbage...)
05. maj 2008 - 06:54 #5
Spændende project !

Vil dog ikke mene at WMM ka' gøre dette trix...

Sakset fra anden tråd -> http://tv.isg.si/site/?q=node/873 - check evt. om disse ka' trixet ?
Avatar billede jumpy Nybegynder
08. maj 2008 - 22:50 #6
Tak for tilsendte og forsøgt med samtlige, hvilket har bragt mig igennem en del filkonverteringsprogrammer idet de skiftevis kører med MPG2 og avi formater. Har nu fundet noget ret lovende, nemlig dette link til en spilt video screen der indsættes som en programkode i WMM`s videooverganseffekter. Har dog ikke fået det til at virke endnu, men kig engang selv på vidunderet

http://www.rehanfx.org/split_video.htm
Avatar billede jumpy Nybegynder
14. maj 2008 - 10:16 #7
I fald der stadig er nogen der følger med her så er her en update:
Har fundet opskriften på hvordan man får to vidio clip til at køre samtidig i samme vindue. Pinnacle kan tricket med lidt manipulation. Her er opskriften hvis nogen skulle få brug for det:
http://forum.videohelp.com/topic208037.html

Teknikken hedder;: Billede i Billede eller picture in picture ( PIP ) Fra version Pinnacle 9.3 og frem er PIP standard som valgmuliughed. Dog kun i 9.4 plus. Da mine udgaver af Pinnacle er for gamle har jeg valgt at investere i den sidste nye version 11 plus. Kostede ca 450,- som er en lille investering i forhold til hvor meget det skal bruges.
Men noget helt andet - hvas der stadig er nogen der følger med - så kunne jeg godt bruge adressen på et godt program til konvertering af MPEG 2 til AVI Har forsøgt en del programmer, men de lægger alle et vandmærke i og kan ikke bruges. Programmet skal være shareware / freeware.

Venligst
Jumpy
14. maj 2008 - 22:42 #8
Sakset fra anden tråd ->

Ellers prøv med "super video converter"
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
bemærk at inde på deres side ligger en reklame for "prism video converter"
og det er ikke den du skal hente, inde på siden scroll helt til bunds på siden,
og klik på "Start Downloading SUPER ©"  så åbner en ny side, et ganske lille stykke nede i teksten står "download and use"  klik så på det,
så åbner igen en ny side, aller nederst på denne side klikker du på,
"Download SUPER ©  setup file"

(Bruger det selv i ny og næ...)