Avatar billede jensrud Nybegynder
01. maj 2008 - 14:38 Der er 4 kommentarer

AJAXnewbee - Hvordan løser jeg dette problem?

Hej,
jeg sidder og koder en asp.net webside i C#.

Mit scenario er: Jeg vil lave en side der starter med at vise et panel med et animeret ikon, mens siden kører noget tung server side kode. Efter et par sek. når koden er færdigt, skal panelet forsvinde og erstettes med et andet panel med resultaterne af beregningen.

Hvis jeg lægger al koden ind i page_load bliver der ikke renderet noget på siden før al koden er løbet færdig.

Hvordan gør jeg det? Gerne med noget smart ajax code.
Avatar billede keenkbh Nybegynder
02. maj 2008 - 21:04 #1
Hej,

Du kan evt. lave noget async programmering, som jo ikke nødvendigvis betyder Ajax... Men det kommer lidt an på hvad du laver server side.
Avatar billede jensrud Nybegynder
03. maj 2008 - 08:38 #2
Jeg har prøvet med noget simpel AddOnPreRenderCompleteAsync kode, men det eksekverer bare i baggrunden uden at lave noget visuelt output på min side, før end alle tasks er færdige.
Avatar billede keenkbh Nybegynder
03. maj 2008 - 19:10 #3
jeg er ret sikker på, at man kan vise noget grafik imens async-request kører. Det er dog ikke noget jeg har arbejdet så forfærdeligt meget med, men jeg undersøger det lige og vender tilbage.
Avatar billede nubi19 Nybegynder
17. maj 2008 - 23:56 #4
Hvis dit indhold er smidt i et updatepanel, kan du bruge en updateprogress kontrol til at vise din grafik mens updatepanelets indhold loades.

Det er ikke sikkert det lige kan løse den givne situation, men kan forhåbentlig lede dig i den rette retning.