Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 21:20 Der er 93 kommentarer og
1 løsning

linksys WRT54GL

Hej.
Jeg har lige købt en router og har sat den til mit modem fra tdc.
Problemet jeg har er at selvom computeren har fundet det trådløse netværk, og det er tilsluttet, kan jeg ikke komme på nettet.Den kommer bare frem med siden:
Internet Explorer kan ikke vise websiden.
Mest sandsynlige årsager:
Du har ikke forbindelse til internettet.
Webstedet har tekniske problemer.
Der er muligvis en slåfejl i adressen.

Er der nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 21:27 #1
Hvor lang tid er der gået fra du pillede den gamle router fra til du tilsluttede den nye?

TDC har en ip-releasetime på 75 minutter. Dvs. at du skal vente med at sætte den nye til, indtil der kan tildeles en ip til den.
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 21:31 #2
jeg har aldrig haft en router sat til før. Jeg har altid bare kørt gennem modemet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2008 - 21:39 #3
På forsiden på din router kan du ændre IP rangen. Den er formentligt 192.168.. Det er den samme IP range dit modem bruger og derfor får du problemer. Der må ikke være to DHCP servere med samme range i samme netværk. Derfor skal du ændre et af tallene 192 kan du ændre til 191 så burde det virke.
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 21:47 #4
hvordan ændre jeg de tal på routeren?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2008 - 21:57 #5
Du logger ind i Routeren, så plejer de (wrt54g) at stå på den første side.
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 21:58 #6
Så har din pc fået en ip, og releasetime er det samme. Sluk for modemet i 75 minutter og prøv igen.

Dit modem har ikke noget med det at gøre.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2008 - 21:58 #7
kan desværre ikke hjælpe mere i aften. Men det står formentligt i din manual (den på CD'en)
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 22:09 #8
Jeg har fundet ind hvor jeg kan ændre ip på routeren skal jeg så bare ændre til feks. 191 til 192 sluk det hele i ca 1 time og prøve igen.

Jeg har prøvet at se under ipconfig, og der har lan-forbindelsen og det trådløse ikke den samme ip, den trådløse hedder 192.168... lan-forbindelsen hedder 80.168...
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 22:14 #9
Prøv at lade være med at gøre noget før du har haft slukket for både modem og router i de 75 minutter og prøv så igen. En ip i 191.x.x.x vil ikke virke.
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 22:19 #10
okay jeg sætter routeren til og er sikker på den tilslutter så slukker jeg det hele og starter op igen så håber jeg det virker ellers kalder jeg herinde igen i morgen ;o)
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 22:21 #11
Vil det sige at jeg skal ændre den 191.x.x.x til noget andet inden jeg slukker??
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 22:21 #12
Husk også at modemet skal sættes i routerens internet/wan stik.
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 22:22 #13
Ups jeg har jo ikke 191 med 192 ss.
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 22:22 #14
Nulstil routeren til fabriksindstillinger.
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 22:27 #15
Det har jeg prøvet de sidste par dage, og det eneste jeg kommer frem til igen er samme problem.
Computeren tilslutter den trådløse forbindelse, men jeg kan ikke gå på nettet, selvom det kører..
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 22:32 #16
Så prøv at slukke det hele i en times tid.
Avatar billede annikal Nybegynder
30. april 2008 - 22:36 #17
ja det vil jeg gøre jeg forstår det bare ikke når jeg kan se at den er på nettet, men jeg kan bare ikke komme på/se noget
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 22:43 #18
ok
Avatar billede justrace Novice
30. april 2008 - 22:47 #19
Husk at modemet skal også være slukket, og der må ikke være tilsluttet noget på linien i de 75 minutter.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 00:28 #20
@ justrace: tdc's linjeteknikere siger 15 minutter og ikke 75 minutter

@ annikal:  lan skal starte med 192.168. og da du kan komunikere med routeren er det  jo  iorden
du har også fået en ip fra tdc (80.168) men du skrev at det var lan, mener du ikke wan

du har vel ikke fået sat kablet forkert. kablet fra dit modem skal i wan

hvis ovenstående er iorden, så er det måske din computer der har problemet og ikke din router
prøv lige dette her fra den maskine der ikke virker:  tryk start --> kør --> skriv cmd --> tryk enter --> skriv ping google.dk tryk enter

hvis den svarer med en ipadresse så er der hul igennem. hvis iexplore stadig ikke virker er det næsten altid en firewall der driller
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:40 #21
Det er muligt de siger 15 min. til dig, men deres "teknikere" svarer ikke ret tit det samme på samme spørgsmål. Jeg fik at vide det var 5 kvarter. :)
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:41 #22
Du kan godt få tildelt en ip, der er bare ikke hul igennem.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 00:45 #23
det er ikke rigtigt, hvis du får en ip er der også hul igennem.
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:47 #24
cool_m_f: Tror du også ligesom jeg gjorde, at james må have fået for mange "fredagsbajere" med den der 191.x.x.x ip?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 00:49 #25
jeg læste det nok fem gange og overvejede om jeg selv skulle knappe en op
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:50 #26
Så har du sikkert ret i det med wan/lan-stikket. Jeg læste det nu også ligesom dig, at stikket sad forkert. Kan det være fordi jeg har fast ip at jeg får en ip men uden der er hul?
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 00:50 #27
*GG*
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 01:01 #28
hvis du får ip tildelt via dhcp skal der også være hul igennem når du får den, men hvis du har tastet den ind fast kan det jo godt være at forbindelsen ikke er klar når du er
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:05 #29
ka'være du har ret.
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:19 #30
Følger med på "side-linjen" her.. Har nemlig osse problemer med mit trådløse netværk..
Det bliver virkelig "sjovt" - når eller HVIS nogen overhovedet "tør" forsøge at hjælpe mig...
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:25 #31
Nu er "tør" jo et ret bredt ord herinde. :))
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:25 #32
Hvad er det der driller?
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:30 #33
Jeps.. "tør" er vist lidt bredt.. :)
Jeg kan ikke sætte kryptering til/på, uden at miste forbindelsen.. Så jeg kører med kabel lige nu.
Når jeg (engang) får energien til det, opretter jeg selv et spm. og håber at få det løst.
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:33 #34
Hvilken router og netkort? Firmwareopdatering på begge?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 01:34 #35
jeps opret et spørgsmål, og vi skal nok hjælpe
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:41 #36
Jeps, det vil jeg gøre en dag.. Og så må vi jo se om nogen "tør" hjælpe.. *GG*
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 01:42 #37
mon dog ikke, vi er jo ikke farlige (ikke ret meget ihvertfald)
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:49 #38
Tjah, ved nu ikke, cool_m_f. Jeg har en gang haft æren af at lægge et netværk med 3.000 undervisningmaskiner ned. Nå ja, og så var der lige de der ca. 200 administrationsmedarbejdere der blev lidt røde ude på ørespidsen, og enkelte af cheferne fik et lettere flakkende blik når de tænkte på konsekvenserne, men det var kun en lille biting. *GG*
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:49 #39
Nope - det var heller ikke evt. hjælpere jeg var "bange" for.. :)
Men jeg kan selv være lidt "fat-sløv"... Så dérfor mit "tør".. :)
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 01:52 #40
>justrace: WOW.. Det var da noget af en "præstation".!
SÅ "dygtig" har jeg aldrig været. *GG*
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 01:59 #41
Syntes osse selv det var ret godt gået.
Avatar billede enya Nybegynder
01. maj 2008 - 02:08 #42
Jeps.. :) Det "vildeste" (mht. PC altså) jeg har gjort var at ødelægge ordbogen i WordPerfect, dér hvor jeg arbejdede.. :(
Som skrevet i det andet spm.. Sov godt til dig.. :)
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2008 - 08:23 #43
WP 5.1?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. maj 2008 - 15:20 #44
annikal>> har du haft held til at få hul igennem?

Din trådløse router tildeler en IP (192.168,*,*) via DHCP.
Det gør dit TDC modem også.

Nu kan jeg så forstå at jeg nærmest er sindsyg at foreslå brug af anden IP på din trådløse router. Men når der er to der tildeler adresser i samme adresse rum er det dømt til at slå fejl et eller andet sted. En 191.168.*.* adresse er fuldt gyldig og da du har 2 routere i dit netværk er det sund fornuft at give dem forskellige adresser.

Dog mener jeg at have belæg for mit forslag af 2 grunde:
- jeg arbejder dagligt medd en slags problemer i en kæmpe it afdeling.
- http://www.eksperten.dk/spm/829638

Når du har ændret adressen på Linksys routeren skal du klikke save i bunden af skærm billedet.
Der efter skal du enten genstarte din maskine eller åbne en kommando promt of skrive ipconfig /release [ENTER] ipconfig /renew [ENTER]
Efterfølgende når du skal ind i routeren skal du selvfølgelig bruge den nye adresse.
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 16:32 #45
Hej alle sammen.
Nej jeg har ikke fået det til at virke.
Jeg kan se at flere tro jeg har 2 routere det har jeg ikke, jeg har et alm modem til bredbånd fra tdc, og dertil har jeg sat min nye linksys router.
Kablet fra stikket i væggen går ind i modemet og fra modemet går ledningen til routerens internet stik.

@ cool m f>> den skriver Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse, så den må jo hedde LAN?
Jeg har prøvet ping google.dk, mens det trådløse har været sat til, og den skriver tilbage at Ping-anmodning kunne ikke finde værten google.dk.

@ James t dk>>det med at ændre ip-add i routeren prøvede jeg igår, men det hjalp ikke.

Jeg har kun 1 computer og det er min stationære, vi har fået den ind i et andet rum og derfor vil vi gerne have tråløst så vi ikke skal kigge på de ledninger, så hvergang jeg skal prøve noget nyt slår jeg routeren til og fra ellers kan jeg ikke komme på nettet, for det kan jeg kun uden router og med en masse ledning...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 16:55 #46
@ james_t_dk:  ja du er sindsyg når du foreslår at bruge en ip der starter med 191.168

det er jo en offentlig ip og ikke en privat ip adresse
der er tre områder beregnet til private ip adresser
10/8
hvis du begynder at bruge offentlige ipadresser kommer problemerne

det næste er jo så at et tdc-modem ikke uddeler private ip adresser men offentlige
for det tredie så er der jo slet ikke noget problem med at sætte en router efter en anden router selv om de deler adresser ud i det samme område, det er derfor man har opfundet NAT

hvis du arbejder med sådanne problemer i en stor itafdeling, så tror jeg du skal passe på inden der er nogen der opdager hvem det er der hele tiden nedlægger netværket

@ annikal ok, vi skal lige vide, virker det når du har kabel i routeren?
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 16:59 #47
mener du kabel fra router til pc? hvis det er det du mener virker det heller ikke
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 17:06 #48
ok, styresystem?  og har du firewall
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 17:06 #49
for at komme på nettet igen når routeren har været sat til skal kablet direkte i pcén fra modemet.
Jeg kan ikke køre fra modem gennem routeren og til pcén med kabel.
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 17:12 #50
cool m f>> jeg er ingen computer haj, så hvordan finder jeg det med styresystem, er det winxp du mener
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 17:15 #51
ja jeg har win firewall sat til
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 17:15 #52
jeps, det var lige det jeg mente

så mangler vi lige det med firewall  ved du hvilken antivirus du har på maskinen
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 17:18 #53
jeg har noget der hedder e-trust antivirus.
Win firwall er sat til.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 17:25 #54
hmmmm, lad os lige lave et forsøg:

først skal vi lige have åbnet en command prompt

start --> kør --> cmd tryk enter

inden du tager netkablet fra skal du nu skrive ipconfig /release og trykke enter

den svarer med ip-adresse 0.0.0.0

så tager du kablet ud af computeren og sætter routeren til
sæt så computeren til routeren
vent til det hele er klar, og skriv så ipconfig /all

kopier resultatet herind, så ser vi lige om det ser rigtigt ud
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 17:57 #55
Jeg svarer først nu for jeg skulle genstarte for at komme på ekspertens hjemmeside igen!
Sådan her er reslutatet ved at kablet kører i modem, derfra til router, og derfra til pc.
Nu er routeren pillet fra igen ellers kan jeg ikke komme på nettet.

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : 8§æ|û§æ|Ù♠æ|
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . : VIA Rhine III Fast Ethernet
Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . : 00-0C-76-76-3B-3E
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . : 85.255.113.132
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . : 1. maj 2008 17:32:02
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 2. maj 2008 17:32:02

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : 8§æ|û§æ|Ù♠æ|
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . : PRISM 802.11g Wireless Adap
ter (3890)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . : 00-60-B3-95-3A-3D
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . : 85.255.113.132
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . : 1. maj 2008 17:32:36
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 2. maj 2008 17:32:36

C:\Documents and Settings\Annika>
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:04 #56
øhhhh det var en mystisk dns du har

prøv lige ipconfig / all mens du er direkte på modemet, får du de samme dns servere der?
(DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . : 85.255.113.132
                                                    85.255.112.195)
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:05 #57
hold da op det virker nu.
Jeg fik dette forslag af en på msn:
Når du er inde i routeren (via 192,168.1.1), finder du punktet 'MAC address cloning', og får routeren til at erstatte sin egen MAC med computerens.
Det gjorde jeg og nu køre jeg trådløst.

Cool mf>> Smider du ikke et svar så du kan få pointene, du er den der har hjulpet mest
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:08 #58
nope, ellers tak
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:09 #59
er ikke helt med, havde du ikke tdc, de plejer da ikek at låse til mac adresser
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:11 #60
Sådan her ser det ud når det kun er det trådløse der kører.
Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : stationære
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : 8§æ|û§æ|Ù♠æ|

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA Rhine III Fast Ethernet
Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0C-76-76-3B-3E

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : 8§æ|û§æ|Ù♠æ|
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : PRISM 802.11g Wireless Adap
ter (3890)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-60-B3-95-3A-3D
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 85.255.113.132
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. maj 2008 18:01:10
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 2. maj 2008 18:01:10

C:\Documents and Settings\Annika>.

Og sådan her når jeg kun bruger modem:
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Annika>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : stationære
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : webspeed.dk

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : webspeed.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA Rhine III Fast Ethernet
Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0C-76-76-3B-3E
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.163.16.151
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.163.16.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.10.172
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 85.255.113.132
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. maj 2008 18:09:00
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 4. maj 2008 18:09:00

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : PRISM 802.11g Wireless Adap
ter (3890)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-60-B3-95-3A-3D

C:\Documents and Settings\Annika>
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:12 #61
Jo jeg har forbindelse gennem tdc, jeg har webspeed..
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:13 #62
men jeg syntes nu ikke det går særligt hurtigt på det trådløse :o(
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:16 #63
hovsa, slog lige op i whois, du skrev på et tidspunkt at din eksterne ip startede med 80.168    det er da ikke tdc, det er da en engelsk ip
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:17 #64
Hvad er det DNS du skriver du syntes er mystisk?
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:18 #65
ja den hedder 80.168... når jeg køre fra modem til pc.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:18 #66
ok, så det var bare en skrivefejl  ;)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:19 #67
men det er nu stadig nogle underlige dns adresser du får
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:19 #68
jeg kan se lige over her at den hedder 80.163.16.1 når jeg bare køre fra modem til pc
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:20 #69
hvad er de dns addresser som du skriver om og hvad gør de?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:31 #70
det er dem der omsætter domænenavne til ip adresser

når du foreksempel skriver www.dr.dk skal computeren først finde ud af hvilken ip www.dr.dk har ellers kan den ikke hente siden
til det formål bruger man dns servere (domain name server)

prøv lige at kigge her  http://www.domainserror.com/remove.php
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:43 #71
Hvad skal jeg gøre på den side.
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:49 #72
Skal jeg vælge hent automatisk en DNS-serveradresse.
Eller beholde den i brug følgende DNS-serversdresser??
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 18:49 #73
nu ved jeg godt at den er på engelsk, men prøv at følge step 1 til 5 (de øverste)

i step 5 skal du sætte den til hent automatisk en dns adresse

du skal nok lige køre ipconfig /renew  eller også klik på din trådløse forbindelse og vælg reparer
hvis du ikke lige kan få det til at makkeret så genstart istedet for
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 18:58 #74
Sådan nu har jeg sat den til at hent automatisk en dns adresse
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:02 #75
når jeg går ind i ipconfig/all nu står der:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Annika>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : stationære
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : 8§æ|û§æ|Ù♠æ|

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA Rhine III Fast Ethernet
Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0C-76-76-3B-3E

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : 8§æ|û§æ|Ù♠æ|
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : PRISM 802.11g Wireless Adap
ter (3890)
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-60-B3-95-3A-3D
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 1. maj 2008 19:00:04
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 2. maj 2008 19:00:04

C:\Documents and Settings\Annika>
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:03 #76
hvordan kan det være der er de sjove tegn uden for Søgeliste for DNS-suffiks og Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks??
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 19:08 #77
ok og hvilke dns servere henter den så ?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 19:09 #78
sorry, der gik lige noget galt, ignorer sidste post
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 19:12 #79
det var meget bedre, det er tdc dns srver du har fat i

de mærkelige tegn er en fejl, du kører med webspeed så jeg mener at der skulle have stået webspeed.dk

men hvis det hele virker så lad det være
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:16 #80
der står også  mærkelige tegn inde i min router når jeg kigger på 192.168.1.1 de står under Host og Domain Name
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:17 #81
hvordan kan jeg ændre dem til webspeed.dk som der står når jeg kun kører  med kabel og modem?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 19:22 #82
det gør du i din router, men som sagt, hvis du ellers ikke har problemer så lad det være
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:27 #83
Tegnene kom  igår da jeg kørte den cd der hører til routeren
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:36 #84
Så vil jeg bare lade det være de sjove tegn og nyde at jeg kan pakke alt det kabel sammen jeg har haft fremme for at få routeren til at virke.

Også vil jeg sige mange tak for hjælpen og tage pointene selv hvis du er sikker på du ikke vil have dem...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 19:48 #85
lyder fornuftigt.
nu mangler vi bare at slippe for strømkablerne også ;)

MVH
  COOL_M_F
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. maj 2008 - 19:54 #86
cool>> om det er en offentlig adresse er jo helt lige meget når den sidder bag NAT og det gør den når den sidder i en TDC router.
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:54 #87
Ja det ville være dejligt..
Jeg har lige købt ny printer og glemte at kigge efter om den kunne sættes til uden kabel, så der har jeg også kabel nu... øvøv
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 19:55 #88
james t dk... jeg har ikke en TDC router men en linksys
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 19:59 #89
@ james_t_dk  nej det er da ikke ligegyldigt, hvad tror du der sker når en dns server svarer at en side findes på 191.168.2.2 og det er en ip du har brugt på dit private netværk

men jeg er da glad for at du har fundet ud af at der er noget der hedder nat
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 20:05 #90
@ cool m f >> jeg kan se under egenskaber for trådløsnetværk at der ikke er flue ben i Aktiver IEEE 802.1x_ godkendelse for dette netværk.
Men der er flueben i det under min LAN forbindelse.
Skal jeg sætte flue ben ved det under trådløse eller skal det være uden?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. maj 2008 - 20:13 #91
nej, det er ikke nødvendigt at aktivere.
det bruges til at aktivere kryptering og validering men har ikke noget med trådløs at gøre. trådløs har sin egen kryptering
Avatar billede annikal Nybegynder
01. maj 2008 - 20:16 #92
okay tak for det..
Avatar billede annikal Nybegynder
06. februar 2009 - 15:36 #93
.
Avatar billede annikal Nybegynder
06. februar 2009 - 16:41 #94
.