Avatar billede dr0zie Nybegynder
25. april 2008 - 19:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kort trick

Nogle der ved hvordan dette kort trik laves?

http://www.youtube.com/watch?v=StKW1BoRpus
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2008 - 20:37 #1
kan ikke åbne link .....
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2008 - 21:07 #2
Nu virkede det - wow... fedt trick!
Avatar billede frand Nybegynder
26. april 2008 - 02:20 #3
tja, snydekort
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2008 - 12:39 #4
Det var da et bud, om det så er et realistisk bud kan diskuteres :D
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. april 2008 - 16:49 #5
Snydekort?
Avatar billede noerbo Nybegynder
27. april 2008 - 00:26 #6
Ser kun på første del: Det er fordi han er fingernem.

1 minut inde viser han spar bonde, men det er hjerter 3 han smider over. Det vil sige, at de 2 kort bliver byttet om.
Når han har lavet første bunke med sorte kort ligger hjerter 3 altså øverst i den.

Når han viser de røde så bemærk han smider det første ned skjult. Det er fordi det er spar bonde
Den havner nedest i viften med røde kort.

Så giver tricket sig selv når han lægger kortene ud til sidst.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. april 2008 - 09:56 #7
nemli som noerbo siger - den første 'røde kort' bliver ikke vist da det er en sort en.
Avatar billede abetzer Nybegynder
28. april 2008 - 21:23 #8
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. april 2008 - 21:44 #9
Nogle der ved hvad kort trikket hedder?
Eventuelt en guide til hvordan det udføres?
Avatar billede noerbo Nybegynder
28. april 2008 - 22:44 #10
Det som du selv linker til?

Fordi udførslen er som sådan ikke så svær igen. Tricket ligger jo i at få smidt hjerter 3 over, hvor andre tror det er spar bonde.

Den simple metode kunne være et dobbelt-løft. Altså når du viser spar bonde har du hjerter 3 gemt bagved.

Tror ikke du skal regne med at lære metoden ham på videoen bruger sådan lige. Tænk på at han kun har en hånd at gøre godt med så har sikkert mange års træning bag sig og det hele basserer sig på at han med en hånd viser det øverste kort i bunken men kaster det næstøverste over så hurtigt at man ikke registrerer det.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. april 2008 - 22:58 #11
Nej men vil gerne lære det med to hænder ;)
Avatar billede noerbo Nybegynder
28. april 2008 - 23:18 #12
Kender ikke lige navnet, men hvis du gerne vil lære det tror jeg det er nemmeste hvis du sætter dig med et spil kort og leger med, hvordan du får byttet om på de 2 kort. Som tidligere nævnt vil et dobbelt løft kunne gøre tricket.

Men tror ikke det er nemmere at gøre med 2 hænder, snarere tværtimod. Der hvor han kaster, hvad vi skal tro er spar bonde, accepterer man at han vender bunken nedad fordi det hele udføres med 1 hånd. Med 2 er det for nemt at se at det er her der sker noget.