Avatar billede swamboo Seniormester
25. april 2008 - 00:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Session - hvad er det??

Hejsa.

Hvis jeg skriver:
session("bruger")= "Øffe Nielsen"

er det så ALLE der besøger siden der får denne session ved kald af den - eller bliver det tildelt den enkelte browser som besøger siden?

Har en side, hvor jeg tildelte en session("bruger") en værdi - og herefter kunne mine venner som loggede på andre steder se og bruge denne session - er det ikke en fejl, eller er det mig der er en klovn?
Hvis Session er en server-variabel - hvad skriver man så hvis det skal være specefikt på den enkelte browser?
Avatar billede w13 Novice
25. april 2008 - 10:18 #1
Nej, en session kan kun ses af den bruger, den er oprettet hos. Det er ligesom en normal variable, men den huskes over flere sider, indtil browservinduet lukkes, eller indtil brugeren har været inaktiv for længe. (Denne timeout kan sættes manuelt med Session.timeout=TAL I MINUTTER .)
Avatar billede w13 Novice
25. april 2008 - 10:18 #2
Så det må være noget helt andet, der gør, at sessionen er ens for alle brugere.
Avatar billede solle Nybegynder
25. april 2008 - 10:41 #3
hvis du skriver:
  session("bruger")= "Øffe Nielsen"

Så giver du alle dine besøgende hver deres variabel med værdien "Øffe Nielsen"...

session("") = Clientside var.
application("") = Serverside var.

---

e.g.
session("MyIP") = Request.ServerVariables("REMOTE_HOST")

Så har de kun deres egen IP i variablen, selvom den hedder det samme (MyIP) hos alle, så har den forskellige værdier!
Avatar billede swamboo Seniormester
25. april 2008 - 15:08 #4
OK - jeg mente nok det var sådan det skulle forstå's...
Jeg gad nok vide hvad der så gik galt i går aftes =)
Jeg må hellere gennemlæse min kode for at se om jeg har bøffet i den.

Tak for jeres uddybende svar - de var brugbare!!!
(Send venligst rigtige svar - bliver godkendt mandag, da jeg smutter til jylland nu)
Avatar billede w13 Novice
25. april 2008 - 15:13 #5
:)
Avatar billede swamboo Seniormester
28. april 2008 - 16:57 #6
Solle du må gerne sende et svar.. =)
Avatar billede solle Nybegynder
28. april 2008 - 23:39 #7
bare giv dem til w13 :)

Er her ikke for at få points :)
Avatar billede swamboo Seniormester
29. april 2008 - 16:23 #8
Takker for jeres hjælp