Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
23. april 2008 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 Lydkort med forskelligt output

Hej Eksperter!

  Jeg har et spørgsmål, jeg står og skal til at lave noget central styring af billede og lyd, så ville jeg hører om det er muligt at have 2 lydkort i samme maskine, men sender forskellige signaler ud på dem.

  Sådan at man f.eks. kan høre musik på det, mens lyden til en film er på det andet lydkort!

  hvis ja, hvad kræves det så af computer og de forskellige lydkort, hvordan håndtere Windows de 2 og hvordan med programmerne som skal levere lyden.

Håber i forstår
Avatar billede venturer Nybegynder
23. april 2008 - 10:14 #1
Windows kan godt håndtere flere lydkort. Tænk bare på alle de maskiner hvor der er on-board lydkort og et købt "bedre" lydkort.
Det er egenligt op til selve programmerne om de kan bruge det eller ej.
Typisk vil der være nogle output indstillinger i programmerne hvor du kan angive det.
F.eks. i WinAMP kan du angive om du vil bruge "speaker out (onboard)" eller "speaker out (SB Live)". Nøjagtigt hvad der står er selvfølgelig afhængig af hvilke lydkort der sidder i.
I mit TeamSpeak program (chat mens vi sidder og spiller) kan jeg f.eks. også angive at lyden dérfra kun skal komme ud af stikket foran i kabinettet hvor mine hovedtelefoner er sat til.
Så jeg mener ikke du skal gøre andet end at anskaffe et par fornuftige lydkort og så bare installere dem med deres respektive drivere.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
16. juni 2008 - 08:14 #2
Hej!

  Send et svar, så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. juli 2008 - 12:31 #3
Jeg lukker spørgsmålet, skriv hvis du er uening i det eller ønsker dine point