Avatar billede johnkoira Nybegynder
19. april 2008 - 14:13 Der er 3 kommentarer

HD-DVD på Vista

Jeg har anskaffet mig et HD-DVD drev til min stationære fra Toshiba.

Jeg fik at vide, at hvis jeg opgraderede til Windows Vista, kan operativsystemet læse HD-DVD medier.

Problemet er blot at skidtet ikke virker.

Jeg har prøver flere forskellige afspillere, og ingen vil læse HD DVDer.

Den vista udgave jeg har, er "Home Premium".

På forhånd tak  :)

John
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 07:47 #1
det er ikke lige min stærke side det her men jeg prøver.

det er en meget forkortet version du melder ud med.
læs denne her---kære mekanikker jeg har en bil -den vil ikke starte.hvasd ville du spørge ham om. mærke -model-årgang og så videre.

hvad sker der -hvad gør den og ikke mindst hvordan gør du.
det kan jo være drevet der er problemet.

jeg tror det er derfor du ikke har fået nogen tilbage meldinger.

mit gæt er at det er et manglende codcs.
jeg bruger win xp og på den ligger ace mega codecs pack og det åbner ravl og krat som man siger.

http://www.free-codecs.com/ace_mega_codecs_pack_download.htm

hent den på første mirror.

lad os starte her.
Avatar billede johnkoira Nybegynder
22. april 2008 - 13:28 #2
Tak for svaret.

Det der sker, eller retter ikke sker, er at når jeg går ind i stifinder, kan stifinder kun læse HD DVDens titel, men kan ikke læse videre.

Hvis jeg højreklikker på DVD navner og vælger "Play with VLC Media Player", går denne media player igang med at forsøge at læse DVDen (det kan jeg høre på DVD drevet), men intet yderligere kommer frem.

Hvis jeg i stifinder vælger "Play with PoverDVD8", starter dette program op, og intet sker yderligere.

Forsøger jeg at åbne den i et media player program, får jeg simpelthen blot beskeden "insert disk".

Hvis jeg forsøger mig med Windows Media Player ved at klikke 'Library' -->  'ad to library' --> 'Add..' --> 'Computer' --> og herefter klikker på DVD ikonet, så kan jeg se fire mapper på DVDen. Men  --  'OK' knappen forbliver iaktiv; dvs. der kan ikke klikkes på den!

Putter jeg en almindelig DVD i, bliver 'OK' knappen aktiv, og jeg kan tilføje DVDen til biblioteket, og afspille den.

Håber dette r til hjælp.

Jeg vil prøve at downloade fra det link du viser.

hilsen
john
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 08:13 #3
v ar det svaret