Avatar billede michaelthrane Nybegynder
18. april 2008 - 12:44 Der er 3 kommentarer

(Store) Problemer med en bærbar computer og de data der er på den

Jeg har en bærbar computer med Windows XP som er begyndt med diverse problemer, som til sidst har medført at computeren ikke kan startes op.

Ved almindelig opstart går indlæsningen i stå efter normal start er valgt. Fejlsikret tilstand giver samme resultat. Jeg har så nyligt forsøgt at installere Windows XP igen fra en CD. Her går installationen dog hurtigt i stå og medler tilbage med den noget kryptiske "fejlkode 4". Computeren kan herefter kun slukkes.

Jeg har en del data på computeren som meget gerne skal ud, så jeg gerne om det er muligt enten at bringe maskinen til et værksted der redder nogle data eller om der er noget jeg selv kan gøre.

På forhånd tak for jeres hjælp!
Avatar billede off-line Nybegynder
18. april 2008 - 13:17 #1
Du kan tage harddisken ud, og prøve, om den kan køre som slave, på en anden PC.
Der kan være klosterfejl på harddisken, så den ikke kan starte windows op, men
derfor kan det godt være muligt, at den kan køre som slave.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2008 - 13:23 #2
Du kan med stor sikkerhed hive de data ud med en Live-cd prøv at kigge på www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 11:09 #3
Lidt repons??