Avatar billede svarrenabe Nybegynder
16. april 2008 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL 2005 - Conection Suspended

I forbindelse med at vi har flyttet nogle databaser fra SQL2000 til SQL2005 oplever vi at deres conection bliver suspended. Dette ser  ud til at medføre at en ny connection bliver oprettet, men den gamle forbindelse bliver liggende og kan spærre for opslag i databasen.

Databasen er SQL 2005 SP2, Standard edition.

Nogen der ved hvad suspended betyder, og hvordan vi undgår det.
Svar der kan hjælpe honoreres med 200 point.

På forhånd tak til de kloge der prøver ;-)
Avatar billede jokkejensen Novice
16. april 2008 - 11:56 #1
Jeg har fundet det her:

Hi there,
I am busy testing a application that runs on our current SQL server 2000 server on the newer version SQL server 2005 cause we may migrate soon.
Everytime it runs a certain process, which is basically a text script with SQL in it the database goes into suspend status. Could you please assist me with the problem.
The process runs perfectly on sql server 2000.
Thanks

Kan du også finde den præcise process der forårsager det, eller kommer det bare tilfældigt ?

/JJ
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
16. april 2008 - 21:12 #2
Det ser ud til at det opstår tilfældigt, vi har flere forskellige klient applikationer som fungerer upåklageligt(det er nogle specielle printerdrivere der står og laver det samme hele tiden). og uden speciel årsag opstår problemet. Desvære har jeg ikke kildekoden til klientapplikationen, men jeg kan på google se at problemet ikke er helt ukendt ude i verden, jeg kan bare ikke finde nogen der kan give en god forklaring på hvad der sker, og dermed hvordan man løser/undgår det.
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
21. april 2008 - 10:01 #3
Anyone????
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
15. maj 2008 - 13:58 #4
intet svar modtaget :-(

Jeg lukker