Avatar billede tmidtboell Nybegynder
15. april 2008 - 22:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm, ØV

Hej,

Jeg har lige købt en hel kasse med nye stumper til en HTPC.

Nu har jeg samlet det hele og der er sker minus når jeg tænder dyret, sort skærm..

Hardisken snurrer lidt, DVD'en snurrer lidt og CPU køleren kører også.

Mother boardet er et Gigabyte GA-MA78GM-S2H med onboard grafikkort.

Hjælp, jeg er ved at tude..... :)

PFT,

Thomas
Avatar billede kolme Nybegynder
15. april 2008 - 22:59 #1
Jeg har for nylig selv erstattet adskillige dele i min computer og da det var lang tid siden sidste gang var jeg bestemt en kende grøn. Jeg erindrer ikke helt om det var de samme symptomer jeg havde, men det mener jeg. Dog drejede grafikkortets blæser ikke rundt. Det skyldes at jeg ikke havde sat en 2x2 pin strømstik til på bundkortet - Jeg troede blot at det var til overs eller skulle have været tilkoblet den primære strømtilgang. Er det ingen bip ved opstart? Og har du prøvet at skifte skærm :-)
Avatar billede kolme Nybegynder
15. april 2008 - 23:00 #2
stikket er forresten gult og sort (Det var det ihvertfald hos mig)
Avatar billede matcho Nybegynder
15. april 2008 - 23:11 #3
Har du husket 4 eller 8pins stik ved cpu.
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
15. april 2008 - 23:49 #4
I er bare for seje......

Det var det lille 2x2 stik der manglede..... :)

Jeg troede det var "optional", men da det kom i virkede skidtet....
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
15. april 2008 - 23:50 #5
Hvordaqn giver man point???
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
16. april 2008 - 00:14 #6
Nu tror i jeg er total idiot......

Nu har jeg lige slukket for dyret på kontakten bagved. Da jeg ville starte igen er den helt DØD!!!!

Nu er der intet der snurrer. Ikke en gang blæseren i PSU'en!!!!

Der kommer strøm til boardet, lys i mus/keybord men ellers intet!!!!

Kan PSU nu være stået af???
Avatar billede matcho Nybegynder
16. april 2008 - 01:03 #7
Prøv og resette bios, du kan gøre det ved og tage det runde batteri ud,husk strøm fra først.
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
16. april 2008 - 01:13 #8
Virkede ikke..... :(

JEg har prøvet at pille alle stik fra bundkortet således at PSU slet ikke er tilsluttet noget og her starter den heller ikke!!!

Har du andre gode ideer matcho?
Avatar billede the_magician Nybegynder
16. april 2008 - 02:46 #9
>Der kommer strøm til boardet, lys i mus/keybord men ellers intet!!!!
Nok ikke PSU så.

Sluk for strømmen og tjek alle kabler fra PSU. Tjek herefter kabler til FrontPanel-pins på bundkortet. Der hvor du sætter tænd/sluk knappens ledning til bundkortet.

ADVARSEL hvis du ikke er sikker på hvad du laver, gør da IKKE følgende:
Test din strømforsyning med en enkelt harddisk eller blæser tilsluttet, men ikke resten af bundkortet, og harddisken må heller ikke være tilsluttet bundkortet. Tænd din strømforsyning ved at kortslutte den grønne ledning med en sort i dit ATX 20/24 pins stik.
http://www.techpowerup.com/articles/other/22
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
16. april 2008 - 07:48 #10
Det var den der PW switch fra fronten der ikke var tilsluttet....

Nu snurrer den :)

Endnu en gang. Tusinde tak for hjæpen til alle GENIERNE på Eksperten.dk !!!!!
Avatar billede kolme Nybegynder
16. april 2008 - 08:20 #11
"Svar"
Avatar billede kolme Nybegynder
16. april 2008 - 08:21 #12
Nå - Skulle lige til at undre mig over hvorfor jeg ikke kunne lægge et svar, men kan se, at du selv har fået pointene...

Men godt du fik det til at virke, man er lige ved at gå ud af sit gode skind når man ikke kan få sit nye udstyr til at virke :-)
Avatar billede enriko Nybegynder
16. april 2008 - 21:19 #13
tmidtboell , Du bør oprette et nyt spørgsmål for at give point til dem der har hjulpet dig her

I emne feltet skal du skrive Point til ... og vedlægge linket til den person her .
Avatar billede the_magician Nybegynder
16. april 2008 - 21:35 #14
Mah. Ingen point til mig tak. Men det er nok en god idé at huske i fremtiden... Man kan blive rigtigt irriteret hvis man altid bliver snydt for point selvom man sidder oppe til langt over 1 om natten for at hjælpe folk.
Avatar billede enriko Nybegynder
16. april 2008 - 22:14 #15
ja lige præcis, misten til at hjælpe andre forsvinder også hvis man ikke ser en taknemmelighed fra modparten
Avatar billede enriko Nybegynder
16. april 2008 - 22:27 #16
Avatar billede enriko Nybegynder
16. april 2008 - 22:28 #17
the magician  , tjek http://www.eksperten.dk/spm/828144
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
17. april 2008 - 11:16 #18
Det var ikke fordi jeg ikke ville give point, men jeg kunne ikke lige finde ud af hvordan.

Det er første gang jeg er her :)

Tak for hjælpen enriko.... Vil du også have lidt for det? http://www.eksperten.dk/spm/828200
Avatar billede enriko Nybegynder
17. april 2008 - 22:29 #19
Det var ikke nødvendigt, men siden du har gjort dig den umage så vil jeg tage imod dem , :D