Avatar billede ukp Nybegynder
15. april 2008 - 14:38 Der er 7 kommentarer

ClickOnce; Fejl under installation

hej
Nogle få af mine brugere, får følgende fejl når de installareer min ClickOnce applikation.
Nogen forslag til hvad der kan være galt på deres PC'er ?

Log fil fra bruger:
VERSIONSOPLYSNINGER OM PLATFORM
    Windows             : 5.1.2600.131072 (Win32NT)
    Common Language Runtime     : 2.0.50727.832
    System.Deployment.dll         : 2.0.50727.832 (QFE.050727-8300)
    mscorwks.dll             : 2.0.50727.832 (QFE.050727-8300)
    dfdll.dll             : 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    dfshim.dll             : 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)

KILDER
    Implementerings-URL            : file:///C:/Documents%20and%20Settings/Ejer/Dokumenter/Jane/DcH/Program/NET1/DcHLydighed.application
    Program-URL            : file:///C:/Documents%20and%20Settings/Ejer/Dokumenter/Jane/DcH/Program/NET1/Application%20Files/DcHLydighed_1_0_1_11/DcHLydighed.exe.manifest

ID'ER
    Implementerings-id        : DcHLydighed.application, Version=1.0.1.11, Culture=neutral, PublicKeyToken=9ebca9823cbb4213, processorArchitecture=msil
    Program-id        : DcHLydighed.exe, Version=1.0.1.11, Culture=neutral, PublicKeyToken=9ebca9823cbb4213, processorArchitecture=msil, type=win32

PROGRAMOVERSIGT
    * Program, der kan installeres.

FEJLOVERSIGT
    Nedenfor vises en oversigt over fejlene. Detaljerede oplysninger om fejlene vises senere i logfilen.
    * Aktiveringen af C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\Jane\DcH\Program\NET1\DcHLydighed.application medførte en undtagelse. Følgende fejlmeddelelser blev fundet:
        + Der opstod en undtagelsen under indlæsning af et manifest fra filen Interop.Microsoft.Office.Core.dll. Manifestet er muligvis ikke gyldigt, eller filen kunne ikke åbnes.
        + Det interne manifest kan ikke indlæses fra komponentfilen.

OVERSIGT OVER FEJL I KOMPONENTLAGERTRANSAKTIONER
    Der blev ikke fundet nogen transaktionsfejl.

ADVARSLER
    Der blev ikke givet nogen advarsler under handlingen.

STATUS FOR HANDLING
    * [20-03-2008 21:20:58] : Aktiveringen af C:\Documents and Settings\Ejer\Dokumenter\Jane\DcH\Program\NET1\DcHLydighed.application er startet.
    * [20-03-2008 21:20:58] : Behandlingen af implementeringsmanifestet er fuldført.
    * [20-03-2008 21:20:58] : Installationen af programmet er startet.
    * [20-03-2008 21:20:58] : Behandlingen af programmanifestet er fuldført.
    * [20-03-2008 21:21:00] : Anmodningen om tillid og registrering af platformen er fuldført.

OPLYSNINGER OM FEJL
    Følgende fejl blev fundet under handlingen.
    * [20-03-2008 21:21:01] System.Deployment.Application.InvalidDeploymentException (ManifestLoad)
        - Der opstod en undtagelsen under indlæsning af et manifest fra filen Interop.Microsoft.Office.Core.dll. Manifestet er muligvis ikke gyldigt, eller filen kunne ikke åbnes.
        - Kilde: System.Deployment
        - Staksporing:
            ved System.Deployment.Application.Manifest.AssemblyManifest.ManifestLoadExceptionHelper(Exception exception, String filePath)
            ved System.Deployment.Application.Manifest.AssemblyManifest.LoadFromInternalManifestFile(String filePath)
            ved System.Deployment.Application.Manifest.AssemblyManifest..ctor(String filePath)
            ved System.Deployment.Application.DownloadManager.ProcessDownloadedFile(Object sender, DownloadEventArgs e)
            ved System.Deployment.Application.FileDownloader.DownloadModifiedEventHandler.Invoke(Object sender, DownloadEventArgs e)
            ved System.Deployment.Application.FileDownloader.OnModified()
            ved System.Deployment.Application.SystemNetDownloader.DownloadSingleFile(DownloadQueueItem next)
            ved System.Deployment.Application.SystemNetDownloader.DownloadAllFiles()
            ved System.Deployment.Application.FileDownloader.Download(SubscriptionState subState)
            ved System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadDependencies(SubscriptionState subState, AssemblyManifest deployManifest, AssemblyManifest appManifest, Uri sourceUriBase, String targetDirectory, String group, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.DownloadApplication(SubscriptionState subState, ActivationDescription actDesc, Int64 transactionId, TempDirectory& downloadTemp)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.InstallApplication(SubscriptionState subState, ActivationDescription actDesc)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)
        --- Indre undtagelse ---
        System.Deployment.Application.DeploymentException (InvalidManifest)
        - Det interne manifest kan ikke indlæses fra komponentfilen.
        - Kilde:
        - Staksporing:

TRANSAKTIONSOPLYSNINGER FOR KOMPONENTLAGER
    Der er ingen tilgængelige transaktionsoplysninger.
Avatar billede lasserasch Juniormester
15. april 2008 - 14:50 #1
Bruger du noget Microsoft Office integration? Det ser sådan ud:

"Interop.Microsoft.Office.Core.dll. Manifestet er muligvis ikke gyldigt, eller filen kunne ikke åbnes."

Kan det tænkes at det skyldes den installerede office pakke er forskellig fra bruger til bruger?

/Lasse
Avatar billede ukp Nybegynder
15. april 2008 - 15:21 #2
ja mit program kalder MS Word for at lave et dokument.

Har prøvet at installerer på to forskellige PC'er med hhv Office XP og Office 2003, og det virker på begge, men om der kan være Office 2007 på de PC'er hvor det fejler ved jeg ikke, men jeg vil undersøge det.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2008 - 03:03 #3
Måske ikke Office version men måske hvorvidt der er installeret .NET kittet til Office !
Avatar billede ukp Nybegynder
16. april 2008 - 08:34 #4
hej
Kan du uddybe det lidt mere ?
Jeg har installeret .NET kittet på den PC jeg udvikler på, hvordan mener du det kan påvirke installationen ?
Avatar billede finger Nybegynder
16. april 2008 - 09:25 #5
Det kunne også godt tænkes at servicepacks til office kunne ødelægge den funktionalitet du forsøger at bruge.
Avatar billede lasserasch Juniormester
16. april 2008 - 10:36 #6
arne -> Jeg tænker lidt på at det virker fint på nogle maskiner, og ikke på andre. Går ikke ud fra at han har installeret kits på nogle maskiner og ikke på andre. Så havde problemet jo nok været åbenlyst :-)

Jeg har arbejdet med Outlook gennem interop og det gav store problemer alt efter hvilken type sprog og version (derunder også servicepacks) som var installeret på slutbrugerens maskine.

Har du evt. forsøgt at distribuere dit program vha. et installationsprogram i stedet for? bare for at se om problemet så stadig opstår?

Mvh.
Lasse
Avatar billede ukp Nybegynder
16. april 2008 - 11:05 #7
Fandt udaf at filen Interop.Microsoft.Office.Core.dll ikke var nødvendig at inkludere i deployment, men om det "bare" flytter problemet til en anden af Office Interop filerne ved jeg ikke i skrivende stund (afventer svar fra de to brugeren som har set problemet)

Vdr sprog:
Fra de to log filer jeg har modtaget fra brugerne er den en engelsk og en dansk, men Office sproget kender jeg ikke.

Jeg har kun prøvet ClickOnce destribution