Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
14. april 2008 - 11:28 Der er 13 kommentarer

Forhindre kopiering fra hjemmeside.

Hej eksperten.

Jeg sidder med et skoleprojekt hvor jeg skal lave en hjemmeside, mit problem er at jeg godt kunne tænke mig at få lavet så det ikke er muligt at kopier billeder, tekst osv. Nogen der ved hvordan man laver det, eller om det er et script der bruges?

På forhånd Tak
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 11:33 #1
Det kan du ikke. Hvis noget er tilgængeligt på internettet er det også muligt at kopiere det. Man kan gøre det besværligt for folk, men man kan ikke forehindre kopiering.

Du kan jo evt. lægge vandmærke i dine billeder
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 11:41 #2
du kan også vælge at lave hele siden i flash, det gør det lidt mere bøvlede at kopiere men 100% kan det aldrig blive.
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
14. april 2008 - 11:42 #3
Det jeg tænker på er ligesom på denne side: http://www.mama-licious.com/#/mama_looks/

Der kan teksten ikke kopires, og det er det jeg godt ville have hjælp til
Avatar billede bravoosca Nybegynder
14. april 2008 - 11:52 #4
Den side du der henviser til er også lavet i flash. Så det er som "jape44" også skrive en mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 11:52 #5
ja, det er jo fordi hele siden er lavet i flash, som jape44 nævnte.

Jeg ville nok mere koncentrere mig om opgaven end om billeder kan kopieres eller ej. Husk der er noget som hedder copyright.
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
14. april 2008 - 11:55 #6
Daleif: Ja det er jeg godt klar over, det er bare en god karakter får man hvis der laves noget ud over forventningerne:)

Bravoosca: Jeg kan kun finde ud af HTML så jeg har ikke mulighed for det desværre.

Men er der nogen måde vel og mærket i HTMl som kan gøre det lidt mere besværligt at kopier teksten?
Avatar billede bravoosca Nybegynder
14. april 2008 - 11:56 #7
Kig evt. i denne tråd, her er måske noget du kan bruge.

http://www.eksperten.dk/spm/554155
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2008 - 11:58 #8
Hvis jeg var din lærer, ville det trække ned, når du bruger kræfterne på et umuligt projekt. Din tekst og dine billeder kan kopieres når de ligger på nettet, og det der kan gøre det mikroskopisk mere besværligt, ændrer samtidig den besøgendes mulighed for at anvende siden, som han plejer at anvende andre sider (fx. forhindre højreklik).

Hvis du har noget, der ikke må kunne kopieres, lovlige eller ej, så brænd på en CD og læg det i en bankboks.
Avatar billede bravoosca Nybegynder
14. april 2008 - 11:59 #9
Lidt mere her.

http://www.eksperten.dk/spm/524108

Dit spørgsmål, har været oppe og vende rigtig mange gange her på siden.. Så der findes mange løsninger, men som andre også har sagt, så kan du ikke beskytte det 100%..
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 12:00 #10
Så ville jeg hellere bruge tiden på at lave et godt design, som er testet i mange systemer (inklusiv test af hvad der sker når man sætter fontstørrelsen op i de forskellige browsere), som er fuldt tilgængeligt for alle. Som søgemaskinerne kan finde.

Det ville jeg som bedømmer give ekstra kredit for.

Jeg ville ikke give noget for paranoide løsninger som fjerner tilgængeligheden for brugerne. Mig bekendt findes der ingen skærmoplæsere til flash.
Avatar billede the_stoner_forever Nybegynder
14. april 2008 - 12:03 #11
Okay kan godt se hvad i mener, dropper bare ideen.

Angående points? nu det lidt tid siden jeg sidst brugte eksperten så skal der deles ud af dem eller hvordan og hvorledes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2008 - 12:04 #12
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2008 - 12:10 #13
har heller ikke brug for nogen