Avatar billede frozenink Nybegynder
13. april 2008 - 21:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Thumbnail fra den tilhørende kategori.

Hej

Er i færd med at "ombygge" et gammel galleri.
På forsiden er der kun tekst links til de forskellige kategorier, samt optælling af antal billeder i hver kategori.
Vil have lavet så forsiden selv "plukker" en thumbnail fra den tilhørende kategori.

Alle billederne og thumbnails ligger i mappen "images"
Uploadet med ASPimage, som danner thumbnails
Thumbnails hedder "billednavn_small.jpg"

Kategorien ligger i tabellen TYPES som har unik ID (tal) "TYPE_ID"
Billednavnet ligger i tabellen PICTURES som "PIC_IMAGE" (billednavn.jpg)
Tabellen PICTURES har unik ID (tal) "PIC_ID" samt også PIC_TYPE som er = kategori ID (TYPE_ID)

Det må gerne laves som random thumbnail, så forsiden/menuen skifter udseende.

Her er koden til forsiden, tildels renset for html.

<%
set rsTypes = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsTypes.ActiveConnection = MM_connDUgallery_STRING
rsTypes.Source = "SELECT *, (SELECT COUNT(*) FROM PICTURES WHERE PIC_TYPE = TYPE_ID AND PIC_APPROVED = 1) AS PIC_COUNT  FROM TYPES  ORDER BY TYPE_NAME ASC"
rsTypes.CursorType = 0
rsTypes.CursorLocation = 2
rsTypes.LockType = 3
rsTypes.Open()
rsTypes_numRows = 0
%>

<%
Dim HLooper1__numRows
HLooper1__numRows = -2
Dim HLooper1__index
HLooper1__index = 0
rsTypes_numRows = rsTypes_numRows + HLooper1__numRows
%>

  <table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2" width="100%">
    <tr>
      <td align="center" valign="middle"> <table width="98%" cellpadding="2" cellspacing="2">
<%
startrw = 0
endrw = HLooper1__index
numberColumns = 2
numrows = -1
while((numrows <> 0) AND (Not rsTypes.EOF))
startrw = endrw + 1
endrw = endrw + numberColumns
%>

<%
While ((startrw <= endrw) AND (Not rsTypes.EOF))
%>
          <table width="100%"  border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
              <tr >
                  <td >
        <a href="type.asp?iType=<%=(rsTypes.Fields.Item("TYPE_ID").Value)%>"><%=(rsTypes.Fields.Item("TYPE_NAME").Value)%>
            &nbsp;&nbsp;<%=(rsTypes.Fields.Item("PIC_COUNT").Value)%>
            .</a>
              <br>
            <%=(rsTypes.Fields.Item("TYPE_DESCRIPTION").Value)%>
    </td>
          </tr>
        </table>
<%
startrw = startrw + 1
rsTypes.MoveNext()
Wend
%>

<%
numrows=numrows-1
Wend
%>
<%
rsTypes.Close()
%>
Avatar billede frozenink Nybegynder
16. april 2008 - 22:42 #1
Hvordan sætter man flere point på ?

Nuværende forside http://www.albinvega.info/
Avatar billede frozenink Nybegynder
02. juli 2009 - 23:04 #2
Lukker